San Diego tips!

Efter att långsamt trippat fram på ishala gator (Kasper körde inte samma taktik, pang på bara, rafs krafs på isen, pang i backen, upp igen) medan snön sakta singlande ner så började jag kolla på mina Kalifornienbilder.

Kom på att jag inte visat speciellt mycket från San Diego och så kan vi ju inte ha det. Måste erkänna att jag längtar efter Cali, får otaliga rapporter om hur skönt det är, 20 grader och sol.

Hur som helst, något som man inte bör missa enligt mig, är att ta färjan över till Coronado på andra sidan bukten. En liten nätt färjeresa tar dig dit.

Färjan lägger ut från hamnen

Charmiga Coronado

Stämningen är väldigt relaxed och skön, cykel var ett populärt fordon. Och så surfbrädan förstås.

En av huvudattraktionerna är det fina hotellet Hotel del Coronado. Det har huserat presidenter, kungligheter, Hollywoodkändisar och andades Hollywood glamour a la Marilyn Monroe som spelade in en film där. Jag kunde nästan se henne framför mig där.

Eftersom vi var där innan jul kunde man välja på att åka skridskor eller leka på stranden.

Vi provade det lokala bryggeriets öl på vägen tillbaka (kan rekommenderas!!) och som bonus fick vi då njuta av San Diegos skyline by night medan vi väntade på färjan. Ett stativ hade varit bra…

Så ja, nu kan jag sova gott när jag vet att ni fått ett tips om vad ni kan göra i San Diego 😉

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Resor och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till San Diego tips!

  1. Åh, det ser så härligt ut! Tack för tipsen. Ska komma ihåg dom om/när vi åker dit. Kram!

  2. bortabrabloggen skriver:

    Kanonfina bilder, jag bodde ju i Cali i ett år men hann aldrig till San Diego, får ta det som en framtida resa!

  3. Lotta skriver:

    Gullig du är och bra med San Diegotips 😉
    Det ser onekligen skönt ut. Jag har alltid varit extra nyfiken på SD.

    Här pendlar vädret – från 14 grader varmt i lördags till mer vanliga 4.

    Något nytt om soffan? 😉
    Kramar!!

  4. Sus skriver:

    Häftiga bilder. Men en i shorts och en i vinterjacka. Isbana.. strand..? Var det varmt eller kallt? 🙂

  5. Annika skriver:

    Ja, det är en fin stad. Har bara vart där en edna ggn, men det gav mersmak!
    Hur länge till är du hemma?
    Kram!

Kommentera

