Nyheter på landet, del 2

Nu är jag tillbaka med en ny rafflande nyhet från landet. Temat är fortfarande återvinning kan man säga, förra gången var den en överfull container, denna gång en övergiven soffa i skogen.

Det finns även denna gång en viss spänning, hur har soffan hamnat där och kom dynorna från soffan? Det tycker jag är lite oklart. Det står ju att det var fina dynor, soffan ser lite väl trött ut. Jag förstår att man måste rapportera detta till lokalpressen, förvånad två gånger den senaste tiden på sin skogspromenad. Ja, det är nog mycket mer spänning än man förväntar sig. Tur också att vi i sista meningen får veta vad som egentligen borde ha hänt med soffan och dynorna. Då har vi alla lärt oss något, kör din soffa till soptippen.

I Amerikat skulle man istället för att köra ut soffan i skogen, lämnat den vid vägkanten med en lapp som det står ”free” på😉 Jag har sett soffor, utomhusjacuzzi, bokhyllor,  ja listan kan göras lång. Jag har också blivit förvånad när jag gått på promenad, särskilt jacuzzin förvånade mig. Kanske skulle ha rapporterat det till lokalpressen😉

Jag har tyvärr ingen uppdatering om containern, ni vet hur det är, nyhetsvärdet svalnar fort😉 Stay tuned until next time…..

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Nyheter på landet, del 2

  1. Lotta skriver:

    Haha, precis vad jag behövde!

    En soffa i skogen. Som skulle ha dumpats på tippen, jojomänsan. Foto:privat. Ingen reporter iallafall som fick uppdraget😉

    Finns de här lokalnyheterna on line? Det här måste vi ju följa.

    Kram!!

    • christinaskriver skriver:

      Jamen visst serru🙂
      Nej jag antar att det var kvinnan som rapporterade om detta som tog bilden🙂
      Oskarshamnstidningen finns online tror jag, om dessa pärlor läggs ut där vet jag inte🙂
      Kram!

  2. bortabrabloggen skriver:

    Haha, rafflande spänning!

  3. Annika skriver:

    HAHA, underbara fina lokalnyheter!!
    Förstår att kvinnan var tvungen att ringa in dem!
    HAHA!!
    Love it!!
    Rafflande i Smålandsskogarna!!
    KRAMAR!!!

Kommentera

