Idag vinkade jag av maken

Det var dags för honom att bege sig hem och jobba igen. SAS uppgraderade honom gratis till Chicago så han var happy as a clam när jag pratade med honom innan boarding.

Stockholm var förföriskt vackert idag igen efter gårdagens snålblåst och regn. Jag tänkte många snälla tankar om Kalifornien då och muttrade inte lika snälla ord om Sverige. Men idag var det frostigt och krispigt ute och några snöflingor singlade sakta ned.

Imorgon blir det Uppsala och på lördag åker jag till småland en sväng till. Vilken turné jag gör, kors och tvärs genom Sverige. Den 14:e sätter jag mig så på planet tillbaka till den Kaliforniska solen.

Ja, om nu intresseklubben antecknar 😉

 

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Idag vinkade jag av maken

  1. bortabrabloggen skriver:

    Låter trevligt att vara hemma och åka lite kors och tvärs, jag brukar göra detsamma! Och jag antecknar såklart flitigt å intresseklubbens vägnar! =) Kram på dej!

  2. Lotta skriver:

    Ja härligt med kors och tvärs 😉

    Idag var det sol och vårkänslor här. Gissa vart jag tog vägen?

    Christina, superhärligt att du hinner med småland och Uppsala också! Njut på hälsar Lotta som hade velat stanna längre när jag över

    Kramar!

  3. Fourmum skriver:

    Det är ju bra att tanka Sverige så det räcker ett tag när besöken inte blir så många. Så gjorde jag i somras, fast jag tankade sommaren och positiva, glada ögonblick i kameran och det har jag haft stor nytta av nu när det varit mörkt och grått! Så passa på att njuta 🙂 Kram

  4. Vi åker över imorgon! Ska bli skönt att komma hem igen till varma Kalifornien 🙂 Hör av dig när du är på den sidan igen så styr vi upp nånting antingen i MV, PA eller SF. Kram!

  5. Annika skriver:

    Ja, du turnerar verkligen genom sverige. Härligt!!
    Och skönt att det inte BARA är plusgrader.
    Så trist vinter vi alla har, måste jag säga…
    Ha det så fortsatt BRA!
    Kram!

Kommentera

