Tillbakablick på 2011, del 2

April
Månaden började med att vi fick besök från Sverige av två vänner som varit på konferens i LA. Mycket shopping och vinprovning blev det och en brunch i Santa Cruz.
Det blev för mycket excitement för mig tydligen och så blev jag däckad av makens virus.

April var också månaden då vi upptäckte dessa Farmer’s markets överallt, varenda stad verkade ha en och vi kunde frossa i färsk frukt.
I april började vi också utforska våra omgivningar lite mer, maken köpte en stor kamera, det stod klart att han har GAS (gear accusition syndrome).

Boken Roaming The Backroads of Northern California från 70-talet (inköpt på ett antikvariat) fick ut oss på äventyr på de mest bisarra, små slingriga vägar och en helt annan sida av Kalifornien visade upp sig framför våra ögon.
Vi spanade också in San Anselmo, Los Gatos, Sausalito, Stinson Beach, Point Reyes Station, San Juan Bautista, vandrade i The Pinnacles hittade ett microbryggeri Boulder Creek.

Jag fick fotbränna av att gå i ballerinaskor och leggings, maken spikade ihop IKEA möbler med en stekpanna (också från IKEA såklart, bra kvalité ;-)) och så köpte vi cyklar.
Jag kände mig motiverad och inspirerad i mina studier när jag satt och pluggade på caféer där det bubblade av idéer och inspirerande människor.
Vi upptäckte Stanford Theatre i Palo Ato där de visar gamla fina filmklassiker i lika klassisk miljö.

Maj
I maj fortsatte vi utforska Kalifornien och kollade in Felton, Pigeon Point, Pescadero, provade sylt, lite San Francisco, The Delta och spökstaden Locke.

Vi åkte till New York, bodde en natt i Brooklyn där receptionisten satt bakom skottsäkert glas och åt den mest fantastiska pizzan mitt ute i ett industriområde. Vi bodde sedan på ett litet B&B på Canal St, råkade partaja med några av Wall Streets småfiskar som låtsades varar större än de var och gärna ville visa upp hur mycket pengar de hade.

Under maj och juni blev tillvaron i Kalifornien sakta varmare, både vädermässigt och för mig i allmänhet. Solen värmde ett fruset sverigehjärta, vi upplevde så mycket på våra små utflykter och vi träffade så många fina människor. Men faktum kvarstod ändå, det var bara två månader, sedan skulle vi till Sverige igen på besök, så jag hann nog aldrig landa ordentligt, det kändes som jag var där på lång semester.

Jag är ändå ingen sentimental person och lever enligt devisen ”Wherever I lay my hat, thats my home”, man kan kalla mig rotlös eller rastlös, jag väljer omställningsbar och flexibel😉. Det var såklart en väldigt stor omställning ändå som man kan vara beredd på, men ändå inte. Inte förrän man är mitt uppe i det förstår man och saker som man aldrig trott skulle vara ett problem kan visa sig vara det.

Juni
Juni inleddes med en tripp till Sverige och två bröllop, ett i Uppsala, och ett på västkusten. Vi firade bröllopsdag, hälsade på svärföräldrarna i Varberg och sedan blev det midsommar för mig på landet medan maken fick åka hem för att jobba. Mamma och jag åkte till Båstad en sväng. Sedan åkte jag tillbaka till Amerikat igen och vi avslutade månaden med att köpa en dammsugare på Walmart som senare brann upp (nästan).

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Tillbakablick på 2011, del 2

  1. bortabrabloggen skriver:

    Vilket år du har haft! =) När kommer ni tillbaka till staterna igen?

  2. Lotta skriver:

    Och vi har fått vara med på ett hörn av allt detta😉

    Love it!

    Det är så härligt att du bloggar, du är dessutom rolig, charmig och begåvad. Ville bara säga det.

    Kramar!

  3. Annika skriver:

    Tänk vad det HÄNT mkt i ditt liv!!
    Otroligt.
    Sen har du rätt inställning också! Med den kommer du långt.
    Säger som Lotta, härligt att du bloggar!!
    Kramar!!!!

Kommentera

