En vanlig dag

… fast ändå inte.

För jag fick äta pappas fantastiska älggryta och hur mycket tårta jag ville. Samt till exempel få pärlor i en liten ask av kära maken som sliter med två jobb just nu. Han roodar sitt vanliga från Sverige denna vecka och på det ett ex-jobb, så om det är någon som förtjänar ett hurra är det han.

Jag tänkte tidigare idag att jag har verkligen allt man kan önska sig, världens bästa man, familj och vänner och jag har upplevt mer det här året än vad jag någonsin kunde drömma om. För det är jag evigt tacksam. Såklart drömmer jag kameradrömmar och suktar efter ett par cowboyboots också, men det är sekundärt.

Ikväll fick vi riktigt dåliga nyheter från USA. Vår kära vän K har fått cancer. Det finns inte ord. Som tur var upptäcktes den tidigt och det är positiva tongångar från läkarna.

Men ta och krama lite extra på era nära och kära. Det är den bästa födelsedagspresenten jag kan önska mig.

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till En vanlig dag

  1. Anna skriver:

    Ha den äran i efterskott! En sån tårta! O__O

  2. christinaskriver skriver:

    Tack!!
    En tårta helt i min smak🙂
    Lite syrlig och massa frukt, mums!

  3. Vilka uuunderbara örhängen!

  4. Ann-Charlotte skriver:

    Åhhhh, förväntar mig att få se dem på. Jättesnygga!

  5. Annika skriver:

    Grattis i efterskott.
    Örhängen SÅ fina.
    Låter som en riktigt bra dag, förutom det hemska cancerbeskedet och er vän…

    Kramar!!

  6. Mia skriver:

    Underbara örhängen! De kommer aldrig gå ur stil.

    Och hur smakar egentligen en älggryta? Trots att jag är från Småland som är smockfullt av älg har jag aldrig ätit det..

    • christinaskriver skriver:

      Tack! Ja det är riktigt klassiska tycker jag.
      Hur älggryta smakar…. hmm, det är svårt att förklara, det är en speciell smak på köttet och så har vi kantareller i också som ger mycket smak…. en smak av vilt och skog kanske… svårt…

  7. Emmy skriver:

    Grattis i eftersskott och vilken fin present från maken. Och visst är det viktigt att krama om de sina och uppskatta allt det man har, för ibland slår livet undan benen för en. Hoppas allt går bra med din vän! PS. Min pappa kommer från mönsterås och när jag är hemma hos honom och läser barometern så är det alltid sotrys liknande din nedan… lite charmigt är det allt!

  8. Har du fyllt år? Grattis grattis grattis. Superfina örhängen!
    Det är alltid tråkigt och hemskt när någon man känner får cancer, men som tur var har man kommit långt i behandlingen och dom flesta blir frisk igen. Hoppas det går bra med er vän. Kram!

  9. Anette/Fourmum skriver:

    Oj, jag missade att du fyllt år! Jag läste visserligen tårta, men kopplade inte det till födelsedag. Grattis i efterskott!! *skäms lite* Hoppas att allt är bra med er. Kram

Kommentera

