En långpromenad

…. och ett julbad senare.

Det är lerigt överallt. 8 plusgrader, gröna ängar och fåglarna kvittrar. De här bilderna knäppte jag under vår promenad idag. Det känns inte som december precis.

Resterna av Dagmar drar in…Om ni undrar vad jag gjort under julen så kan jag berätta att jag har mest hasat runt i mina fårskinnstofflor, suttit vid kaminen och ätit praliner, gått hundpromenader, saknat maken och surfat på kameror (lyckades få igång nätet). Och ätit julmat förstås. Lite amerikat-feeling med Bruce i iPoden när jag trötttnat på fågelkvitter. Rafflande så det förslår.

Hoppas ni har haft kanonfin jul!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till En långpromenad

  1. Ann-Charlotte skriver:

    Ja, här har varit jättebra. Dock kändes det som att någon (läs DU) saknades både på julafton och igår.
    Du verkar ha det lugnt och skönt. Nyfiken på hur det gick när (om det funkade) kopplade upp Skype och lät Kasper se Mathias på den sidan….😉

    Ha det gott så syns vi om ett par dagar!

  2. Det låter som en härlig jul! Man ska inte göra så mkt mer. Jag har fått massor av fotoböcker i julklapp så kanske vi kan mötas i januari o ha fotoworkshop🙂 Kram!

  3. bortabrabloggen skriver:

    Visst är det bra konstigt med barmark hemma i sverige. Här i Melbourne var det hagelstorm på juldagen i 30 graders värme, helt galet… =)

  4. Annika skriver:

    Det ser ut som en vårdag.
    OCH det känns väl som en sådan också.
    Märklig jul. SÅ märkligt väder.
    Nåja, fortsätt att slappa och ha det bra!!!
    Tror nästan vi har det kallare än ni har det. I skrivande stund 5 grader…
    Kram!!

  5. anna of sweden skriver:

    Så vackra bilder. Jag njuter verkligen av vädret. 8,5 grader i Skåne idag. Härligt!🙂

  6. Lotta skriver:

    God fortsättning Christina!! Vilken härlig jul du har. Det ser så vackert ut, grönt är skönt också😉

    Jag är någonstans i mellanland. Landade igår på Newark efter flyg via CPH till New York. Dagmar levde om så jag sov knappt natten innan. Är trött nu och så glad att vara ledig en dag till.

    Jag vill också gå hundpromenader, äta praliner, sitta vid kaminen i fårskinnstofflor😉 NJUT!

    Stor kram!!

Kommentera

