En helg att se fram emot!

Ikväll är det julfest med makens jobb och jag har en sprillans ny klänning från Anthropologie att ta på mig och ett halsband som jag förälskade mig i från samma affär. Jag tror att det är meningen att modellen ska se lite sådär nonchalant sexig ut men jag tycker mer att det ser ut som hon behöver gå på toa😉 Ska nog inte prova den posen ikväll….

Alla bilderna är lånade från Anthropologie.com

Imorgon startar vi julen med att lyxa till det lite med en julklapp till oss själva i San Francisco. God middag (som i och för sig chefen bjuder på för maken är så bra. Heja!) och så ska vi kolla på baletten Nötknäpparen. Den här uppsättningen utspelar sig i San Francisco 1915. Gå på Nötknäpparen är tydligen en amerikansk tradition som jag inte hade en aning om innan fina Annika förklarade det här. Jag undrade bara varför jag helt plötsligt såg balettreklam överallt när jag aldrig sett det förut🙂 Det var inte lätt att hitta biljetter, vi tog verkligen dom sista som inte var skymd sikt. Jag har bara varit på balett en gång förut, på Svansjön i Sverige och den var magisk, så jag har höga förväntningar.

Det sköna är att vi inte behöver åka hem efteråt utan kan sussa gott på San Francisco Mariott Marquis mitt i smeten med den fina skybaren.

Ha en härlig helg!!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Shopping. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till En helg att se fram emot!

  1. Sus skriver:

    Haha. Klockrent! (Behöver gå på toa, haha.. *skrattar högt*)

  2. Ann-Charlotte skriver:

    Ha det jättegott! Nötknäpparen har jag sett ihop med din make på Kunglia teatern i Sthlm för ett antal år sedan😉

    Syns snart!

    • christinaskriver skriver:

      Berättar detta faktum för maken vid frukostbordet.
      – Va? Har vi?
      Gjorde visst inte något stort intryck på honom…..

      Kram!

      • Ann-Charlotte skriver:

        Haha, fråga om han varit på Kungliga så många gånger att han inte minns JUST denna gången😉
        Det var han, jag och Peter. Vill minnas att det var en vinbar som vi mellanlandade på innan.
        JAG minns att jag efterlyste att de skulle börja sjunga… Visste inte att det var en balett….

  3. Men herreguuuud vilken snygg klänning!!

  4. bortabrabloggen skriver:

    Åh, jag var på balett i SF för många år sedan med min värdmamma, var så himal fint. Kram

  5. Annika skriver:

    Jadu, den Anthrokvinnan ser verkligen ut att lida. Hennes feja ser inte heller helt normal ut, uttrycket alltså.
    JA. Nötknäpparen är ENORMT stor här.
    Om du såg dem med SF-ballet var det nog helt fantastiskt.
    SFB är ett kompani i världsklass.
    Kram!

  6. Annika skriver:

    Men klänningen ÄR skitsnygg, glömde att skriva det!!

Kommentera

