I hemmets lugna vrå

Efter min shoppingupplevelse igår och mitt något dystra blogginlägg bestämde jag mig för att undvika affärer ett par dagar tills jag återfått tron på att de flesta människor är snälla och vänliga och inte värdesätter ett par skor på rea mer än sina medmänniskor 😉

Idag har jag provat att göra min första chilli i min crock pot jag fick av K för ett par veckor sedan. Detta är min typ av matlagning!! Me like! Den sköter sig själv medan jag kan göra (för mig) roligare saker än att laga mat. Köpte chillifrukt på den lokala marknaden som drivs av mexikaner så jag undrar lite hur stark den är….. har inte vågat provsmaka än. Men den puttrar på utan någon som helst inblandning från min sida.

Gick även en långpromenad idag, det är just nu den enda träningsformen jag vågar mig på, lider fortfarande lite av sviterna efter influensan. Är först nu jag känner mig riktigt pigg igen men får ändå jobbiga hostattacker ibland. Längtar efter att få träna ordentligt och köra ett spinningpass men det får vänta tills efter Sverigebesöket!

Hade inte med kameran idag men har ju ett gäng bilder från vår promenad runt The Dish, inte bara siluettbilder den här gången 🙂

Palo Alto syns i förgrunden, tornet på Stanford campus sticker upp och spanar man lite längre bort syns bukten och bergen på andra sidan.

Som sagt gick jag bananas när jag såg alla vackra träd som kantade vår väg.

En av ”parabolerna”.

Det sista av den bleka decembersolen färgar horisonten lite rosa.

Nu kommer maken in genom dörren vilken sekund som helst så jag ska kanske gå och provsmaka min chilli……

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Foto och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till I hemmets lugna vrå

  1. Lotta skriver:

    En sån självkokare låter utmärkt 😉
    Chili blev jag plötsligt sugen på, miss i nassen!

    Ah, så vackra trädbilder. Är galen i sådandär träd!!

    Kramar!

  2. Anette skriver:

    Åh vilka vackra bilder! Tänk vilka historier dessa gamla knotiga, vackra träd skulle kunna berätta 🙂 När åker ni hem (?) till Sverige?

  3. anna of sweden skriver:

    Bilderna är fantastiska. Får lust att genast komma över med min kamera! 🙂

  4. Annika skriver:

    FINT!! Bilderna och ljuset är UNDERBARA! OCh träden så vackra!

    Crock pots älskar jag också! De är verkligen smidiga och praktiska!
    Blev chilin för stark??

    Kram!!

  5. Ping: Walking The Dish | My life in Silicon Valley

Kommentera

