Schwoosch!

Idag fick studenten jullov (fast jag har distanskurser kvar) och hemmafrun fick vakna till liv efter lite dvala och så har jag schwooschat fram med dammsugare, trasa och fejat och tvättat. Skönt att få lite ordning och reda och ta tag i saker. Allt ackompanjerat av julmusik. Har ni tänkt på hur många webradiokanaler som sänder julmusik?! Helt galet. Uppdelat i kategorier och allt. Rockigt, kristet, RnB, Pop, klassiskt, ja jag hade ingen aning om att det fanns så mycket julmusik.

Jag lyckades även låsa ute mig igen *facepalm* Hyresvärden håller god min men hon måste ju rimligtvis känna igen mig vid det här laget, eller så har hon väldigt dåligt minne. Men hon frågar alltid artigt vilket lägenhetsnummer jag har🙂

Det blev inte mycket fotat i helgen, tog med lilla pocketkameran till knytkalaset men tog en bild på förrättsbordet och sedan hade jag så trevligt och glömde helt bort allt vad fota heter. Det var så spännande att ta del av olika matkulturer och seder och kvällen bara flög fram! Mina lussebullar gjorde kanske inte någon succé men jag kan ju alltid skylla på att alla var så mätta när det var dags för efterrätt😉 Maken hade migrän och kunde tyvärr inte hänga med och det betydde ju att alla missade hans legymsallad också.

Mycket mat var det.... detta är bara en del av förrätterna

Igår blev det efter lite sovmorgon shopping på Gilroy Outlet. Maken var mer på G än jag, han hittade mycket fint. Det blev lite fina klappar till oss och till familjerna.

Gårdagens skörd

På vägen hem stannade vi till hos J och M för lite glöggmingel, a la Sverige. Det bjöds på glögg, julmust, risgrynsgröt, knäck, ischoklad, lussebullar, pepparkakor, ja you name it. Mycket trevligt och julstämningen infann sig på riktigt hos mig för första gången.

Nu brinner ljuslyktorna här och lite skönt trött av att ha schwooschat en hel dag. Får se om jag kan lura maken till att kolla på ett avsnitt av Mad Men…..

Lite julstämning här med

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Schwoosch!

  1. Annika skriver:

    Ja, just get, nu får hemmafrun vakna till liv🙂
    Skönt med lite jullov kan jag tro!
    Det är så svårt att ta festbilder, det tycker jag också.
    Mysigt glöggparty ni kom på, mmm…
    Glad att julkänslorna vaknade till liv!
    Och ja, det finns en UPPSJÖ av julmusik att tillgå! Gillar Pandora mkt i det fallet.
    När bär det av till Sverige för er del?
    Snart va?
    Kramar!!

  2. bortabrabloggen skriver:

    Swooosch var ordet! =)

  3. Boel i Sydney skriver:

    Gott med jullov!

    Ah sa sugen man blir pa glogg, man kanske skulle ge sig pa att gora lite egen…

  4. Lotta skriver:

    Schwosch på dig😉

    Maten ser utomordentligt god ut….jag ligger här och blir hungrig🙂 förstår inte att dina lussebullar inte schwoosade iväg. Jag har sådan craving nu att jag skulle lätt trycka i mig Statoils bullar till och med😉

    Fint med glöggpartaj! Låter som ni fick massor av godsaker och stämning!

    BTW…känner igen de där påsarna..;)

    Kram!!

    • christinaskriver skriver:

      Ja det var en explosion av smaker! Hi hi, skulle skickar lussebullarna till dig istället😉
      Ja nu är julstämningen bättre!!
      Kan tänka mig att du känner igen påsarna, känns som en standardrunda på outleten😉
      Kram!

Kommentera

