A nightmare before Christmas

Den alternativa rubriken jag hade hoppats på var: Perfekta, gula skönheter.

Sådana där fina, perfekta man ser hos alla bloggerskor nu.

Men hos mig är det något som är annorlunda…..

Köket är upp och ner vänt. Den här bloggerskan är svettig och sur. Min stackars elvisp med degkrokar skrek av utmattning när den försökte rodda runt degen i bunken. Så man kan ju tycka att den åtminstone kunde jäsa efter allt besvär. Men icke. Jädra torrjäst!

Har ju inte ens kommit till ugnen än, som inte har mycket som talar för den mer än att den är stor. Men den kunde fått sin revansch. Dessutom fick jag inte ens prova hur vinflaskan skulle fungera som kavel. Lite besviken är jag allt.

Varför plågar jag mig såhär kan man undra? Vi ska ha knytkalas med europeiska Meetup-gänget imorgon och jag fick mot bättre vetande för mig att jag skulle baka lussekatter. Det har gått stor prestige i detta, spanjorerna och italienarna har postat uppdateringar i veckor. Vad dom ska laga och vem som egentligen har godast mat. Jag har ingen ambition att tävla med italiensk mat men något måste man ju ta med sig när det är ett knytkalas.

Så nu står allt hopp till makens legymsallad han ska göra imorgon när jag är i San Francisco på kurs. Han säger att det är enkelt, jag har inte sett något recept än men litar på min kära make att rädda de svenska färgerna…..

Tror jag ska kolla på A Nightmare Before Christmas istället, den bästa julfilmen jag vet🙂 (Anna, saknar dig!! Kidnap Mr Sandy Claws, I wanna do it, let’s draw straws🙂 )

Hatten av till alla er med fina perfekta lussekatter! Jag är inte bitter, nej då….😉

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till A nightmare before Christmas

  1. Lotta skriver:

    Något säger mig att du fixade de här lussebullarna, att du och maken kommer försvara vårt svenska arv med flaggan i topp. Bräcka italienarna och spanjorerna.
    Smidigt glider ni in, lite otippat. Dukar upp. Voilà!🙂
    Jag menar, vad är antipasto och paella mot lussbullar bakade med kärlek?

    Have fun!!!

    Kramar!

  2. Anna skriver:

    Ååå jag såg Nightmare Before Christmas idag! Saknar dig med :-*

Kommentera

