Priscilla moment

Idag hände det igen.

Det är inte bara ”bold” och ”bald” som jag har problem med, utan även mitt eget namn.

När jag var i Boston och jobbade för några år sedan gick jag förbi samma Starbucks nästan varje dag. Där var jag känd som Priscilla. Mannen bakom disken kunde inte för sitt liv höra att jag sa ”Christina” utan det blev alltid Priscilla. Jag tyckte det hela var mycket lustigt och började snart kalla mig själv för Priscilla.

Idag när jag beställde min Peppermint Mocha på Peet’s och sa mitt namn så blev det återigen Priscilla.

– No, Christina.

– Yes, Priscilla.

– No, Christina.

– Ehhh, Chri…. Christina! Oh!

– Yes, that’s right!

Funderar på vad som är enklast. Jobba på mitt uttal eller helt enkelt byta namn?

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Priscilla moment

  1. Annika skriver:

    Why not?
    Miss Presley!
    Kram!

  2. Haha vad roligt! Man kan ju tycka att Christina inte borde vara så komplicerat namn.. men Priscilla är ju inte så värst att bli kallad. Jag brukar få tillbaka min kopp med namnet Maykayla. Kram!

Kommentera

