Fem saker ni inte visste om mig

Jag blev utmanad av Anna att berätta fem saker ni inte visste om mig.

So here it goes:

1. Jag hatar när någon blåser mig i örat. Det ger mig rysningar i hela kroppen. Vilket maken använder i utpressningssituationer…… Och nej, jag var inte förtjust i killar som försökte hångla loss med örat på dansgolvet ute på krogen.

2. Jag har fått en ”hang up” på hur man uttalar ”bold”. Vilket betyder att jag mer än en gång beställt en flintskallig kopp (”bald”) kaffe istället för en kopp kaffe med kraftig smak. Säg nu inte flintskallig Christina igen, nej gör det inte….neeeej.

3. Fortsätter på ämnet kaffe. Jag måste alltid kolla så att kaffebryggaren är utdragen innan jag lämnar lägenheten.

4. Jag ville se en julfilm ikväll och den jag kom på var Die Hard (den första av dom). Lämnar tolkningen av det till alla amatörpsykologer där ute.

5. Jag må vara blond, blåögd, klä mig i pasteller och älska vackra klänningar och klackar men det bor ändå en hårdrockstjej i hjärtat. Känner mig lika hemma i klänning och höga klackar på New York Public Library (en fest jag aldrig kommer glömma i hela mitt liv) som på rockkonsert i T-shirt, jeans och boots i San Francisco.

Om du läser det här och känner dig utmanad, häng på vet ja! Lämna gärna en kommentar så jag kan läsa vad du skrivit!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Fem saker ni inte visste om mig

  1. anna of sweden skriver:

    Så rolig läsning! Gillar verkligen de här listorna för man lär känna varandra liiite bättre.

    Känner igen det där med att inte kunna säga vissa ord. ”Water” hade jag väldans svårt för på grund av det jäkla uttalet. 😉

  2. Annika skriver:

    Listor rockar. ALLTID!
    Det är det bästa sättet att lära känna bloggaren bakom orden.
    HEHE, ta Die Hard 2 när du ändå håller på och ”jular”, den utspelar sig på Dulles Airport, ett stenkast från mig. Ja, i juletid är det också.
    Fniss…
    Jag biter tag i den här listan ngn ggn i nästa vecka, men då planerar jag en lååååång jullista också. Ord och sånt? Beer och bear får jag alltid KÄMPA med…
    Kram!

  3. Lotta skriver:

    Du är härlig Christina! Vilken skön lista…me like 😉

    Visste väl att du gillar både boots och högklackat, kände det på mig 🙂

    Jag ogillar när någon drar med naglar på en griffeltavla…det ljudet… isch!!!

    Kram!

  4. bortabrabloggen skriver:

    Kul läsning, jag har gjort såna utmaningar ett par gånger, men jag ska klura i helgen på om jag kan komma på 5 till. =)

Kommentera

