Julspaning i San Francisco

Igår fick jag fatt på lite julstämning på SWEA:s julmarknad. Var dock inte alls på humör igår, sur och grinig men eftersom jag var själv hade jag inte att klaga inför eller någon att få mig på bättre humör😉 Var trött på min kära kamera också som bara var tung och jobbig att släpa på. Men den kom till användning ändå även om inspirationen var lite sisådär…

Efter luciatåg som var så vackert att jag nästan blev tårögd och den obligatoriska glöggen med lussebulle fortsatte jag min färd. Så fort jag kom ut igen var det dock svårt att förstå att det var december igen. Den karakteristiska blåa kaliforniska himlen, här med en månskära.

Lunch intogs på Union St vilket är en av mina favoritgator i San Francisco där mysiga matställen och kaféer blandas med rolig shopping utan de stora kedjorna. Dock infinner sig julstämningen inte helt när uteserveringarna är knökfulla av soldyrkande gäster en decemberdag.

Men det gör mig inget, jag älskar det här klimatet. Snö görs sig för mig bäst när man kan åka till den och sedan åka hem igen till solen. I Kalifornien kan man dra och åka skidor på morgonen och vara tillbaka på stranden lagom till solnedgången. Det bästa av två världar om ni frågar mig🙂

Sedan gjorde jag misstaget att gå till Ghirardelli Square. Gör inte det, eller förresten gör det, för den fantastiskt fina utsikten över hamnen men för guds skull, gå inte in i chokladaffären. Eller ska jag säga, chokladaffärerna som dom spritt ut över hela gallerian så man absolut inte ska kunna undgå att gå in i en. Om ni ändå hamnar i en, ta inte emot en bit av deras Peppermint Bark som dom så snällt delar ut vid ingången. Om ni trots mina goda råd gör detta, se till att vara proppmätt innan. Annars kan det gå illa, jag säger bara det. Nu äter vi dessa förbaskat goda Peppermint Bark hela dagarna……

Några bilder på utsikten, de små prickarna i vattnet på sista bilden är folk som simmar, crazy jag vet…

Ja det var min lördag det, när jag kom ner till havet blev jag med ens på strålande humör. Att höra vågorna slå in mot stranden och skymta Golden Gate bron, ja vad mer kan man begära🙂

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Utflykter och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Julspaning i San Francisco

  1. Åh nej. Nu längtar jag ju nästan tillbaka till SF! Fast det är rätt fint här i Oslo med sol o några minusgrader. Fast det är klart, vad vet jag? Jag bara jobbar o sover🙂 Ha det fint! Kram.

  2. Fourmum skriver:

    Vilken underbar lördag! Jättefina foton! Kram

  3. bortabrabloggen skriver:

    Vad skönt att dagen vände till det bättre! =) Kram

  4. Lotta skriver:

    Proffsbilder!!!

    Jättevackert! Din lördag är svårslagen. Golden Gate har jag aldrig sett live…känner att jag måste göra något åt det snart😉

    Kramar!

  5. Boel i Sydney skriver:

    Ah sa fint! Luciataget ser jattevackert ut.

  6. Mia skriver:

    Jag gillar SWEA! Om jag bodde utomlands igen skulle jag gå med, vilket härligt nätverk av tjejer att ta del av liksom.

Kommentera

