Det kom ett brev på posten

… ända från Swiiiden 🙂

Tack svärmor och svärfar! Ni vet hur man gör två glöggsuktande svenskar glada!

Nu ska det göras glögg. Banne mig! Har även byggt på julstämmningen här hemma med en pytteliten granliknande sak, ljuslyktor och en amaryllis. Kan man köpa hyacinter i Amerikat? Jag har inte kollat så noga. Men det finns få saker för mig som luktar jul såsom hyacint. IKEA kanske har? Vi lär åka dit och köpa pepparkakor ( ja jag är ingen husmor) men lussebullar ska jag försöka mig på till ett knytkalas nästa helg. Resten av julstämningen får vi när vi åker hem till jul, kanske lite snö till och med?

Gjorde en spaning julspaning i området i förmiddags. Promenerade i jeans och T-shirt och blev riktigt varm, det är svårt att tro att det är december. Det tycker nog grannarna också för så mycket julpynt fanns inte att skåda trots att affärerna har gått bananas sedan oktober 🙂

Blev återigen påmind om det stora kontrasterna i USA, mitt i fina villaområdet står en bil fylld till bredden med grejer och en man sitter och sover i den. Får mig att uppskatta det jag har.

Ikväll ska vi på födelsedagsmiddag för S, blir trerätters middag som vanligt när hans fru är i farten. Trevlig helg!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det kom ett brev på posten

  1. Lotta skriver:

    Perfekt! Vilket bra paket 😉

    Julstämningen här tar gradvis fart och är lite utspritt….har en liten gran i sovrummet med kulörta lampor, jag somnar så bra av det 😉

    Låter som ni har en trevlig helg på gång! Jag gläder mig också åt den stundande Sverigeresan!

    Kramar och ha en trevlig helg!!

  2. Hej!
    Det var ju riktigt bra grej, enkelt att skicka lite ”svensk” tradition. Jag gjorde min glögg från ”start” men den glöggen ska ju stå ett antal veckor.
    Ha en go helg!

Kommentera

