Lattestudent

Lattemorsor, bring it on, säger jag bara 😉

Här ser ni en numera äkta lattestudent. Jag gillar svart kaffe med en liten mjölkskvätt bäst men min mage håller inte med efter en sådär 3 koppar. Så jag har fått börja dricka latte. Det ska tilläggas att det finns på tok för många goda, smaksatta lattes i detta land med alldeles för många kalorier. Pumpkin Spice Latte, Peppermint Mocha, oh my…. bad, bad, bad for you, but oh so good!

Har ibland lite svårt att ta mig iväg när jag inte har någon föreläsning jag ska gå på, men jag är så mycket mer produktiv utanför lägenheten. Det är ju lite pinsamt att erkänna att jag inte kan låta bli att tjuvlyssna lite ibland när jag tar en paus…. idag var det anställningsintervju på G vid ett av borden bredvid mig, ja jag är lite för nyfiken av mig. Dessutom träffar man ju alltid så många trevliga människor att småprata lite med så det är kanske ett under att det blir någonting gjort. Men för det mesta fokuserar jag bra, jag kommer ju hem med massa gjort och ett bättre samvete.

En lite komiskt sak idag var att det finns sju bord på rad och på varje bord fanns en Apple-dator och gärna en iPhone också. Äpplena lyste i skymningen, skulle ha fotat 🙂 Man kan knappt tro att det finns någon annan datortillverkare här.

Nya tag imorgon och då är det fredag! Den här veckan gick väldigt fort när vi hade semester på måndagen!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Lattestudent

  1. Annika skriver:

    Starbucks är ett intressant ställe. Datorer in absurdum vid varje bord.
    Anställningsintervjuer då och då!
    OCH sen latte!!!
    AAHH…
    Under året brukar jag ta grande skinny vanilla latte, mmm….
    Bara 130 kcal.
    NU blir det bara pumpkin spice latte med skummjölk och NO WHIP!!!
    GÖTT!!
    Du ser så lycklig ut på bilden, och jag blir sjukt sugen på en PSL!!!
    KRAM!!!

  2. Hihi, jag hamnade jämnte ett utvecklingssamtal i Nordstan i Göteborg för ett tag sedan. Oxå mycket intressant 😉
    Kramisar

  3. Boel i Sydney skriver:

    Peppermint mocha latte, ah vad gott det later! Forstar att du inte kan lata bli…

Kommentera

