Blog Award!

Fick en Blog Award från finaste Boel för ett tag sedan och jag blev såklart jätteglad! Så kom feberdimmor och annat i vägen men tack, tack!

Hoppas inte ni eller Boel tar illa upp om jag säger att ni kan läsa svaren till de första fyra frågorna här.

Hennes bonusfråga var:

Dröm fritt; Hur kommer ditt liv se ut om 10 år?

Då är jag fortfarande lyckligt gift med älskade maken.

Jag bor i Sverige men har gärna världen som arbetsfält, eller jobbar rent av hela vinterhalvåret på varmare breddgrader🙂

Har en stuga vid havet, inredd med drivved, snäckor och fyrar, allehanda ting jag släpat hem. Där kan jag sitta i vår Lamino fåtölj och humma för mig själv och skriva svåra texter vid brasan eller gå ut på stranden och jaga maken och vår hund.

Jag har ett jobb som gör att jag tänker ”tusan är det redan fredag”, alltså på ett bra sätt, jag vill bara fortsätta jobba🙂 Maken har den känslan nu, det är så kul och han vill bara fortsätta vid kl. 17 på fredagen och det gör ju flytten värd hundra gånger om.

Sedan skulle jag ju kunna säga, ett hus på Hawaii, miljarder på banken osv. men när allt kommer omkring så har jag svårt att bortse från att allt kan förändras på ett ögonblick och jag lever hellre i nuet och uppskattar det jag har. Bara jag har maken, goda vänner och familj i mitt liv så ordnar sig det andra på något sätt. Så, det var Christina- stordrömmaren det. Tråkig kanske, men jag har alltid varit lite lillgammal och realistisk😉 Ni som följt mig ett tag vet min filosofi angående att känna sig rik.

Kram på er!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Blog Award!

  1. Annika skriver:

    Hey, why not!!??
    Gillar dina skööööna framtidsplaner…
    JUST att sitta vid en stuga vid havet och skriva är drömmen….
    Att liksom kunna livnära sig på det…
    AHHHH!!
    Kram!

  2. Fourmum skriver:

    Tycker att du har bra framtidsplaner🙂

Kommentera

