Finns det något bättre

…. än vänner som bjuder in till middag när man varit sjuk en vecka och kylskåpet ekar tomt?

Och när det gäller K så blir det ju inte vilken middag som helst, fick menyn på mailen:

Three cheeses with crackers.
Beef stew with caramelized onions and garlic and cheese cornbread.
Ollalieberry pie with freshly whipped cream.

Jag får till och med skjuts hem till dom så maken slipper komma hem efter jobbet och hämta mig. Vardagslyx!

Behöver väl knappast säga att det vattnas i munnen redan nu😉 Hoppas nu bara att jag kan känna lite smak, vi åt stark Thaisoppa häromdan. Eller ska vi säga såhär, jag tyckte den var mild men det tyckte inte maken.

Den enda fördelen med att vara sjuk måste vara att man uppskattar sin omgivning så mycket mer när man vaknar till liv igen. Tog en kort promenad till CVS för att köpa slemlösande (jo jag vet, fräscht) och hösten var så fin och människorna så vänliga och vackra. Det är skön höst ute, fortfarande ganska varmt och solen värmer skönt. Löven börjar ändra färg och falla till marken. Att jag råkade låsa ute mig behöver vi inte tala om *hrm* Märks att jag knappt varit ute på en vecka….

Men det går åt rätt håll, jag kan:

* Nästan andas genom en näsborre.

* Hålla mig vaken en hel dag. (Ok nu ljög jag lite, jag nickade till lite under videoföreläsningen idag, men det är det ju ingen som ser, plus att det fiffiga med video är att man kan spola tillbaka ;-)).

* Har halverat antalet näsdukar jag använder per dag.

* Jag är hungrig igen. Ni som känner mig vet att jag äter som en häst i vanliga fall🙂

Tecken på att det är en bit kvar:

* Hjärtat höll på att hoppa ur bröstet när jag gick våra tre trappor upp och ett väsande ljud kom ut ur min mun.

Det är trots allt en Happy Tuesday! Kram på er!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Finns det något bättre

  1. Lotta skriver:

    Kram på dig!! Ljus i tunneln är min dagens diagnos på dig😉

    Härligt med gomiddag!

  2. bortabrabloggen skriver:

    Låter ju ändå rätt lovande du! Hoppas middagen var god! Kram

  3. Boel i Sydney skriver:

    Middagen later jattegod! Vad ar ollileberry for nagot?

    Hoppas du ar 100% frisk snart!

  4. Annika skriver:

    Ja, men det är bra! Du börjar sakta med säkert återhämta dig!
    YESS!
    Vad TREVLIGT att få komma på en sådan fin middag!
    GILLAR!! Hoppas den smakade bra också!
    Kram!

  5. Fourmum skriver:

    Krya på dig! Tänk om någon kunde bjuda mig på en sån middag😉 Vilket vackert foto! Mvh Anette

Kommentera

