Ett maratonlopp senare

Alternativ rubrik:

En liten promenad på Stanford Campus.

Min kropp är ungefär lika trött. För att kunna vara såhär trött borde man ha sprungit ett maraton. Om jag en enligt amrisarna hade en ”cute accent” innan så är det inget mot vad den är nu när jag är debt i nesan också. Jag såg flera asiater med munskydd, borde kanske också ha det för att kunna vistas ute bland folk? Mina händer är i alla fall alldeles uttorkade av all handsprit som jag använder varje gång jag snutit mig.

Stanford Campus är otroligt vackert, man blir nästan lite avis på dom som pluggar där. Jag vill dock inte tänka på hur mycket det kostar….. Det var som vanligt full aktivitet och kameror överallt, den ena värre och större än den andra, det fotas precis överallt. Det är nästan lite komiskt vad det poseras. Vi shoppade lite i bokhandeln och gick runt och njöt av eftermiddagssolen. Alla fontäner var rosafärgade så någon hade busat lite 🙂

Vi avslutade med att åka till Stanford Shopping Center lite snabbt och där var julen i full gång. Man kunde fota sig med tomten, granen var rest och julmusiken strömmade ur högtalarna. Så nu är det bara att kapitulera och nynna julsånger i en sådär två månader. Santa Claus is coming to town!

Lite uppåt blev jag ändå av lite sol och promenad men nu ska jag vila mig framför TV:n igen!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Ett maratonlopp senare

  1. bortabrabloggen skriver:

    Uscha din stackare, fy vad segt att vara sjuk. Kram och hoppas du är kry snart!

  2. Annika skriver:

    Inte kul med förkylning och nästäppa. FEEL better!
    Stanford är INTE billigt, det är då säkert. Jag sitter och kollar tuitions rätt ofta numera. Men mest på denna kust. K har ännu inte sagt att hon vill flytta till CA och plugga på uni. TACK och lov. DET skulle vara alltför långt…
    Kram!!

  3. Ja Stanford Camups är verkligen fint!
    Krya på dig!!! Hoppas den (förkylningen alltså) snart ger sig.
    Stor kram.

  4. Lotta skriver:

    Trevligt att få se pics från Stanford!

    Och du stackare är fortfarande inte back to normal. Hoppas du piggar på dig! Jag provsmakade ”handmade” prit en gång och min envisa förkylning blev nästan kurerad på kuppen 😉

    Kram!

Kommentera

