Hösten har kommit till soliga Kalifornien

Förra hiken för två veckor sedan var det 30 grader varmt och strålande sol. Idag var det grått och regnet hängde i luften. Den kom till slut. Hösten. Pang bara.

Jag måste erkänna att jag är mer av en fint-väder fotograf. Kände mig inte alls inspirerad idag 🙂 Grå himmel gör det med mig. Men det var en underbart skönt ute i skogen, frisk, klar luft och en lukt av eukalyptus och regn.

Efter hiken blev det lunch på Buck’s som första gången dök upp i det här inlägget. En i gänget hade till och med skrivit på sitt livs deal där med en venture capitalist. Så det är inte en myt. Big business händer där 🙂

På Buck’s kan man sitta en hel dag och kolla på inredningen.

Ikväll har vi kurat ihop oss framför en film medan regnet smattrar utanför…..

Ha en fortsatt fin helg!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Hösten har kommit till soliga Kalifornien

  1. Lotta skriver:

    Ibland är det inne som gäller, med det låter onekligen mysigt och helt OK också 😉

    Däremot är jag nog oftast också en ”fint väder fotograf”…men det blir en del spännande känslor när det är annat väder också. Jag är öppen för det mesta just nu 🙂

    Kram och trevlig söndagkväll!

    • christinaskriver skriver:

      Ja det är helt OK 🙂
      Det blir spännande känslor, det håller jag med om, särskilt i oväder men en jämngrå himmel är värst, inget spännande där inte och väldigt trist ljus—-
      Kram!

  2. bortabrabloggen skriver:

    Suck, ja det blir höst även i de varmaste länderna… Här blir det dock bara varmare =) Och ang körkortsinlägget nedan så är det nästan skrattretande hur enkelt det är att för körkort i US.. Kram

  3. Annika skriver:

    Men, du ska se att den höst ni får blir mild och kort, och vintern blir detsamma. Idag ska vi får 20 grader här, men det är ju höst det med.
    Väderomslagen är snabba i detta land.
    Älskar innemys om hösten jag också.
    Kram!

  4. Tack för gratulationen! 🙂
    Jag tycker det är härligt med lite höstkyla. Så länge det inte regnar så är det okej.
    Hoppas du får en fin vecka! Kram.

Kommentera

