Dagens

Hemma efter en lång dag, klockan är över elva på kvällen och jag har precis kommit hem från San Francisco, så vi kör en liten dagens lista. OK?

Dagens saknade: Maken, Mr Cowboysare🙂

Som är fast i Buffalo på grund av dålig väder i Chicago.  Bilden är från helgen. Vi har en liten överenskommelse han och jag, jag hänger med i alla bokaffärer, han hänger med i alla westernaffärer och provar cowboyhattar😉.

Dagens prov:

Teoriprovet till körkortet som jag till slut fick tummen ur och skrev (maken har ju nästan alltid bilen ändå…) och klarade. Yay!! Det var lite oklart hur länge man egentligen fick köra på det svenska, men nu har jag ett år på mig att köra upp. Ska inte vänta till sista minuten. Förresten, granne med DMV låg försäkringskontor, långivare och en ortopedklinik. Allt man behöver när man tagit körkort eller hur? En försäkring, ett lån och någon som kan lappa ihop en. Man kan inte anklaga jenkarna för att inte se möjligheter i allt, eller är det bara min fantasi som spinner iväg lite🙂

Dagens comeback:

Hösten. Som var tvungen att vänta halva dagen med att anlända med regn och blåst. Den här bloggerskan var inte utrustad för sådant väder. Jag kommit att se den kaliforniska solen som en ständig följeslagare…..

Dagens…., nä nu tröt inspirationen. God natt på er!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dagens

  1. Annika skriver:

    Ja, ta nu och kör upp så fort du kan. DET är ju verkligen inte svårt att köra upp i det här landet.
    Komiskt med de ställen som låg vägg i vägg med DMV. Humor på ngt sätt😉
    Hoppas maken kommit hem nu.
    Kram!

  2. Lotta skriver:

    Vilka bra dagens och gullig make i cowboyhatt – gillar!

    Grattis till teoriprovet! Hur många frågor är det i CA? Tror det var inte ens 20 i CT😉
    Rekommenderar också att köra upp asap – håll bara tio i två och stanna vid rött och stop signs så är det biff😉

    Kramar och happy Friday!!

Kommentera

