Höstnytt, en bok för dummies och en katt

I shoppingens förlovade land slår ändå outletshoppingen allt. Mitt hjärta slår lite fortare bara vi närmar oss en sådan, jag gillar en bra deal 😉 Nu när vi bor här kan man ju vara mycket mer kräsen och vänta lite också. Jag har redan vant mig vi amerikanska priser och det jag tyckte var billigt när jag var här på semester är ju fortfarande det men egentligen men ny tycker jag det är dyrt 😀 Man är ju en snål smålänning som ni vet 😉 Det är ju ändå roligt att kunna uppdatera höstgarderoben lite utan att ruinera sig. Dessutom kommer San Francisco bli kallt snart .

Blev inte så många fynd på det senaste besöket, men här är dom:

Skjorta från Tommy Hilfiger, jag gillar det märket skarpt, det mesta sitter bra på mig. Skön kavaj i ”mystyg” och ullkofta från Ralph Lauren. Ullkoftan kanske inte kommer att bli överanvänd här men vad tusan 😉 Tröja och rufflig halsduk från J. Crew samt ett par vandringsskor från Timberland som åkte med lite bara av farten måste jag erkänna. Jag har ett par vandringskängor, men dessa är lättare och inte så varma och de kostade ynka 22 dollar (!).

Idag har jag läst i den här boken som passar mig perfekt. Jag är lite av en dummie när det kommer till sociala medier. Det är ju såklart massa snack om det här i Silicon Valley och det är nog dags att jag sätter mig in i hur Twitter fungerar till slut och hoppar på tåget som redan är många stationer bort…. Nästa kurs jag ska läsa är PR strategier för sociala medier, det blir mycket spännande. Här om någonstans borde det väl vara den perfekta platsen att lära sig.

Och så till katten. Det var ett fasligt liv här på morgonen, det lät precis som en väldigt olycklig instängd kattunge som jamade här någonstans. Det är lite konstigt eftersom man inte få ha djur här men den kan ju ha smugit sig in. Jag har hört det här hjärtskärande ljudet under dagen och de har varit folk och letat men då är det alltid tyst. Tyckte att jag hörde det redan igår men då överröstades den av en ekorre. Hade i n g e n aning om hur högt de kan låta förrän igår. Vi har ett träd precis utanför balkongen där dom gillar att hänga och jösses vad den här lät. Trodde ekorrar var söta, tysta djur men ack så jag bedrog mig. Kanske var den upprörd över katten, vad det jag. Hoppas att dom hittar den snart för både kattens och vår sömns skull.

Nu ska jag göra inordning mig för att åka upp till San Francisco igen!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt, Shopping. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Höstnytt, en bok för dummies och en katt

  1. bortabrabloggen skriver:

    USA är verkligen shoppningens förlovade land! =) Och jag håller med inlägget nedan, Highway 1 är helt underbar… Lite som Great Ocean Road mellan Melbourne och Adelaide. Kram

Kommentera

