A little piece of Monterey

Ett stopp jag rekommenderar längs Highway 1 är Monterey. Ett före detta fiskesamhälle som nu blivit lite av en turistfälla, men en mysig sådan. Många mysiga pirer med restauranger och butiker. De har också ett stort akvarie som ska vara väl värt ett besök men det har vi kvar att göra nästa gång vi kommer dit.

Nu väntar jag på att maken ska komma hem. Inte för att det gått någon nöd på mig idag med en 4 (!) timmars lunch i Mountain View med en tjej jag träffade på mitt första SWEA möte. Vi var båda bra på att prata 😉

Vi ses imorgon, nu ska det bli mer fart på bloggen igen!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Utflykter och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till A little piece of Monterey

  1. Annika skriver:

    Monterey står på listan av ställen som måste ses då vi ska bila genom CA om tre år….På vår vinresa, som vi ska ta när vår lilla flicka börjar på uni. När hon börjar på uni tar vi en lång bilresa i CA, OR, WA och BC.
    Härligt!

  2. Fanny skriver:

    nääää ligga på stranden i shorts och linne…. Jag måste nog tyvärr sluta läsa din blogg nu om jag inte ska få total höstdepression. Hörs i april! 😉

  3. bortabrabloggen skriver:

    Vilka härliga bilder. Jag är också sol-junkie och tror att många i hemlighet är det. Allt tjat om höstmörkret och hur mysigt det är, är med säkerhet ett sätt att hålla sig glad fast det blir mörk och eländigt. Kram!

  4. Ping: Att dansa med kor | My life in Silicon Valley

Kommentera

