Utmanad!

Jag blev utmanad av Lotta i förra veckan och det kan jag ju inte banga även om det visst tog sin lilla tid innan jag kunde sätta mig ner och plita ihop några rader. Ikväll är det spännande saker på G, min första träff med SWEA. Ska bli jättekul att träffa andra tjejer som bor här i Bay Area! Men nu till utmaningen:

Varför började du att blogga?

Bloggen började som en tredjedel terapi, att kunna få utlopp för tankar och känslor, en tredjedel dagbok för kunna dokumentera vårt liv här och så en tredjedel  för våra nära och kära som skulle kunna följa oss här borta.

Jag har alltid älskat att skriva och kunde som barn fantisera ihop uppsatser vid frukostbordet som jag sedan skrev ned. Någonstans på vägen tappade jag dock bort mig själv lite, så bloggen låter mig komma i kontakt med min kreativa sida igen genom att både skriva och fota.

Jag vill berätta min historia med mina ord och bilder helt enkelt.

Vad har du för mål med bloggen?

Svår fråga. Jag är bara en liten fisk i ett oändligt blogghav. Men minst en kommentar per inlägg kanske? Att ha en dialog med er där ute. Blir så fantastiskt glad varje gång jag fått en kommentar. Att ni tycker min blogg är tillräckligt intressant för att kika in OCH ta er tid att skriva en kommentar. Genom bloggen har jag ju kommit i kontakt med fantastiska bloggare och det är guld värt!

Vilka bloggar följer du?

Börjar bli en ganska lång lista men här är ett smakprov som jag kommer på i skrivande stund Charmigt sa Charlie, Life in the suburb, Bortabrabloggen, Mitt liv I Oz, Att vara någons fru, Looking for Sara, Anna of Sweden, The swedish girl.

Favoritfärg(er)?

Blå och turkos har hängt med hela livet, de andra verkar variera lite med säsong och ålder.

Favoritfilm?

Jättesvårt, kan nog inte bara välja en. Jag har fått en bredare filmsmak sedan vi flyttade hit, det suget har alltid funnits där men nu får jag chansen att utforska det mer när utbudet är så mycket större. Det kryllar av små, alternativa biografer som visar lite annorlunda filmer och inte bara kioskvältarna. Jag vill gärna se filmer som ger mig något även efteråt, tankar, inspiration, som stannar kvar. Ja det kanske låter lite skitnödigt😉 Fast ibland vill jag bara se en skön komedi också!

Så måste jag ju bara nämna fina Standford Theatre när vi ändå snackar film. De har uppmärksammat mig på alla fina gamla filmer och senast blev jag helt tagen av Breakfast at Tiffanys.

Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?

Jag drömmer om resor till alla världens hörn men om jag måste välja så säger jag Australien och Nya Zeeland för naturupplevelser. Cuba är jag också väldigt nyfiken på för det skulle vara en så annorlunda upplevelse och även otroligt roligt och inspirerande att fota där.

Känn dig gärna utmanad om du läser detta och lämna gärna en kommentar med en länk till din blogg så jag hittar den!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Utmanad!

  1. bortabrabloggen skriver:

    Kul att läsa mer om dig! Jag gjorde den listan i min blogg förra veckan! Kram

  2. Annika skriver:

    Tycker verkligen det är roligt att läsa dina svar om varför du började blogga. Det var lite så för mig också.
    Kommentarer är a och o för en en blogg, det håller jag helt och hållet med om.
    I nästa vecka ska jag bita tag i den här utmaningen också.
    Kram!!

  3. Ping: Blog Award! | My life in Silicon Valley

Kommentera

