Nya frippan

Stackars frisören höll på i 3 1/2 timme igår!! Hon sa att hon var ”so excited” att få göra något nytt och att hon alltid klippte samma frisyr dag ut och dag in. Men jag vet inte, hon såg väldigt sammanbiten ut hela tiden 😀 Och tog v ä l d i g t lång tid på sig. Vi tog efter-bilder till hennes portfolio (och mamma, mycket viktigt att visa mamma) och jag lovade dyrt och heligt att maila en före-bild som hon glömde att ta i rena förskräckelsen tror jag…. 🙂 Tjejerna i kassan såg något tveksamma ut när jag var klar och sa att jag såg väldigt europeisk ut. Ja jag är ju svenska kvittrade jag glatt 😉

Känner mig mer nöjd idag när jag vant mig lite samt tvättat håret och fixat det själv. My god vad fort det går att tvätta håret nu!! Slipper conditioner och reda ut hårtestar med fingarna, bara tjoff tjoff med lite schampoo så är det klart! Ska inte generalisera efter att ha provat två salonger här men volym verkar vara ”the thing”. Var lite missnöjd igår, tyckte jag såg ut som en vandrande tops men idag känns det mycket bättre!

Så nog med prat, här är ett självporträtt från imorse, kan ske maken kan ta någon bättre bild sen.

Annars är jag väldigt ur fas sedan igår, hittade inte nycklarna igår morse när jag skulle åka till frisören. Har fortfarande inte hittat dom och det stör mig till tusen. Lyckades slarva bort dom när jag var halvblind efter ögonundersökningen och jag fattar inte var jag lagt dom. Grrrr…

Glasögonen då? Jag har inte hunnit bestämma än, hela tidsplanen sprack igår när jag inte hittade nycklar och så tog det halva dagen hos frisören. Sedan fick jag kasta mig på tåget till San Francisco och kurs. Men nu är det fredag mina vänner och jag väntar på maken så vi kan ut på äventyr! Kan ju bara bli bättre eller hur?

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Nya frippan

  1. Anna skriver:

    Jag gillar det! Och vet precis hur skönt det är att bli av med håret, mest för att jag precis fått så långt hår att det börjar störa 😛 Trassel och hårstrån över allt, och hårsnoddar, platttång, hårtork… Brrr.

    I vilket fall är jag här för att ge dig ett husmorstips 😛 http://lifehacker.com/5840757/make-your-pie-crusts-extra-crispy-and-delicious-by-using-vodka-instead-of-water

    • christinaskriver skriver:

      Tack! Jag gillar det med mer och mer. Det var väldigt camping-vänligt 😉
      Ja det ska bli skönt att slippa alla hårstrån överallt, nu lär jag ju inte se dom som lossnar 😀

      Tackar för husmorstipset! 😀

  2. Vad snyggt!!! Och vad ”modig” du är 🙂
    Tror det är lika bra att du inte bestämde dig för glasögonen innan frisyrbytet, kommer mer till sin rätt nu.
    Lycka till.
    Kramisar ❤

  3. Boel i Sydney skriver:

    sv; tack for gratulationen 🙂

    Vad fint haret blev! Jag hade nastan likadan frippa for sisadar 2,5 ar sedan och trivdes bra i det, var jatteskont med kort har pa somamren!

  4. Annika skriver:

    Jättesnyggt!!! Verkligen! Du passar så bra i det!
    Jag har sådant där typiskt amerikanskt hår numera som alla har i min ålder, halvlångt, lite uppklippt…
    Har itne förnyat mig alls vad gäller håret. DU är modig!! OCH snygg!
    Kram!!

  5. Ping: Tillbakablick på 2011, del 3 | My life in Silicon Valley

Kommentera

