Hjälp önskas!

Här blåser förändringens vindar. Och i vanlig ordning så gör jag ju inget halvdant och allt måste göras på en gång. Så imorgon ska jag både klippa mig och förhoppningsvis välja nya glasögon. När hösten kommer, kommer också en smygande känsla hos mig som ett brev på posten. En känsla av att vara i behov av en förändring. En liten nystart för att kicka igång hösten. Känner ni igen den känslan? Nu råkar det ju också vara så att jag är i stort behov av ett par nya glajjor. Men det är talande att jag inte riktigt har tagit tag i det förrän nu när hösten smyger sig på.

Vilka glasögon tycker ni? (ursäkta den h e m s k a bildkvalitén och att jag ser drogad ut, hade precis gjort en undersökning med olika ögondroppar inblandade så världen var ganska suddig, men det var inget fel på mina ögon! Ja mer än mitt synfel då…🙂 ).

Och så håret då…. vad tror ni? Klippa lite på topparna eller klippa kort, a la Ginnifer Goodwin? Jag är väldigt trött på min solblekta, slitna hårman. Här ser ni hur jag såg ut efter förra klippningen, tyvärr ser jag bara ut så direkt efter ett frisörbesök:-/

Bilden är lånad från nätet, fotograf Angela Weiss/Getty/People.

Tacksam för svar!

Mvh

Förvirrad glasögonorm med förändringsklåda

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Hjälp önskas!

  1. Annika skriver:

    Åh vad KUL!!
    Jag tycker du ska ta de vänstra. Fast de högra är också fina, men jag tror jag gillar de vänstra bättre.
    OCH sen JA!! KLIPP dig som Ginnifer. DET tror jag att du verkligen kommer att passa i!
    Kul att vi fick tycka till.
    Kram!

  2. Lotta skriver:

    Hej förändringssugna California girl😉

    Ja, sånt här är kul – att få vara med och tycka till🙂

    Jag röstar på vänster också och tror det korta vore superläckert. Jag har tjockt tjockt hår och gör nu tvärtom, låter det växa. Du kanske frestar mig att tänka om😉

    Mina två korta favvisar är: Meg Ryan i Addicted to love och Gwyneth Paltrow i Sliding Doors

    Tufft att förändra! Och visa gärna ”efter”😉

    Kram!

  3. bortabrabloggen skriver:

    Gillade glasögonen längst till vänster bäst. Ang håret så skulle du någ passa bra i kort, men det är jobbigt att underhålla och man måste toppa om minst var 6e vecka. Jag hade kort ett tag men tröttnade på detta ständiga underhåll och lät det växa ut. Kram

    • christinaskriver skriver:

      Mmm, jag vet men problemet är att jag var tvungen att toppa minst var 6e vecka med långt hår med, det slets ännu mer här av någon anledning. Kanske all sol… Jag lär tröttna och låta det växa ut igen, senaste gången jag gjorde detta och klippte av mitt långa hår var 2005 🙂 Så nu får det väl växa i 6 år igen😀 Kram

  4. Anna skriver:

    Jag tycker bäst om de första🙂

Kommentera

