Business or pleasure?

Idag blir svaret på den frågan (som jag lånat av immigrationen), pleasure!

Tänkte det kunde vara kul att åka upp till San Francisco fast det inte var en kursdag. Mitt fönstershoppande i lördags gjorde mig sugen på att shoppa lite. Men är det inte lite typiskt att man hittar sååå mycket fint när man inte har tid att shoppa något men när man väl har tid så hittar man inte så mycket ändå. Och det man hittar är alldeles för dyrt. Förälskade mig i en väska på Kate Spade med den fina prislappen 800 dollar (sätt nu inte morgonkaffet i halsen därborta i Kanada när du läser detta kära make, jag köpte den inte😀 ). Några påsar fick följa med hem i alla fall, en från H&M till och med, första gången jag var i en H&M-butik sedan vi flyttade🙂

San Francisco är också staden där den manliga affärspersonalen vet vilken butik du köpt din tröja i och ger dig komplimanger för den och för dina accessoarer.

Det kan också vara den enda staden i världen där ingen höjer på ögonbrynen när en man provar tajta klänningar och höga klackar i en tjejaffär. Idag på Bebe trodde jag att killen kom med klackar och klänningar till sin flickvän i provrummet bredvid mitt, men det var till sin pojkvän. Oj då. De diskuterade stilar och klänningsval och hur man skulle matcha ditten och datten. Jag önskar jag hade sån koll🙂 Underbart! Underbara San Francisco!

Jag är av den bestämda uppfattningen att man inte kan ha för många bilder på Golden Gate bron i sin blogg så här kommer en till. Natti!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Shopping och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Business or pleasure?

  1. Annika skriver:

    Ja, jag minns då jag var i SF för mkt länge sen hur öppen gay-kulturen var. TÄNK VAD HÄRLIGT!!!
    Jag gillar verkligen det!
    OCh sen kan du aldrig ngnsin visa för mkt bilder av Golden Gate, eller av staden övh. Staden är ju i klass med Sthlm i skönhet. Spelar i samma liga🙂 Underbart fin.
    Kate Spade för 800 låter mastigt, ja. HM låter säkrare, haha!!
    Kramar!!

  2. christinaskriver skriver:

    Ja visst är det!!
    Jo dom spelar nog i samma liga, dom är ju så olika men oändligt vackra på sitt sätt!
    Sant, på H&M får man ligga i för att hitta en sak för 800🙂 Om man handlar på H&M för 800 så lär man få med sig MYCKET hem😉

    KRam!

  3. bortabrabloggen skriver:

    Jag önskar att HM fanns i OZ också. Men nu har vi ju iaf fått hit Zara =) Kram

  4. Lotta skriver:

    Just den där vinkeln vill jag fota GG – om jag någonsin kommer till SFO måste du berätta hur jag tar mig dit😉

    Skönt stämning i er stad…helt klart!

    Kramar!

Kommentera

