Point Bonitas

Jag utlovade ju lite bilder från utflykten igår. Jag är som bekant helt såld på fyrar. Om jag fick bestämma så skulle alla utflykter innehålla minst en fyr. Om maken fick bestämma skulle varje utflykt innehålla minst en kameraaffär och fotoutställning. Men som i alla äktenskap har vi ju lärt oss den ädla konsten att kompromissa 😉

Men måste erkänna en att det var nära att jag gick med i The Lighthouse Society igår, men någonstans får man ju sätta gräns.

På väg ut mot fyren:

Rådjursrumpor:

Maken:

Ta da!

Om man som jag inte kan få nog av fyrar kan man spana in de andra tre jag har besökt såhär långt i Californien, Point Cabrillo, Pigeon Point och Point Arena. Point Arena vinner såhär långt för den fick jag gå upp i 🙂

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Utflykter och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Point Bonitas

  1. Annika skriver:

    JAG håller med dig om fyrar!! Jsg är själv galen i dem. De lockar fram ngt inom mig som jag inte riktigt vet vad det är. Längtan?
    Jag skulle också kunna gå med i fyrsällskapet.
    Du har finfina bilder!! BLIR så sugen på att åka dit.
    Kram!!

  2. Jättecharmigt läge 🙂
    Och vilken snygg karl du fotade 😉
    Kramisar

  3. bortabrabloggen skriver:

    Härliga bilder! Du skulle gilla Australien, här finns det många vackra fyrar =) Kram

  4. Lotta skriver:

    Men vilken värstingfyr!!!!!!! Filmfyr, Fem-på-äventyr-fyr, Hitchcockfyr, blir-kär-i-fyr

    Helt störtskönt med the Lighthouse Society 🙂 🙂

    Det är nästan så att jag vill dela ett medlemskap med dig 😉

    Great pics!

    Kramar

    • christinaskriver skriver:

      Ja visst är den!! Bästa var att man fick gå genom en tunnel i berget för att komma till den, riktigt äventyrsfyr!
      Ha ha, vi verkar vara några stycken som skulle kunna gå med 😉 Jättekul att du tycker om bilderna!
      Kram!

  5. Ping: Tillbakablick på 2011, del 3 | My life in Silicon Valley

Kommentera

