Min första trevande photoshoppade bild

Här skrivs det historia förstår ni🙂 och ni får ursäkta det nördiga inlägget…Om man ska vara petig så har jag egentligen inte gjort något i Photoshop mer än att omvandla bilden till en jpeg och bara använt Camera raw men det låtsas vi inte om nu…

Har efter en lång, utdragen process börjat min kurs i Photoshop. Var anmäld till vårterminen men kom aldrig igång, skickade in kåravgiften nu i slutet av augusti och fick veta att det slutat tillverka Mecentakort för vårterminen😀 Well, gör ju inte mig något…

Har dragit ut på det för att jag vet att det är en jobbig tröskel att komma över när man ska lära sig ett program som man kan göra hur mycket som helst i. Jag blir då till en trotsig tonåring som säger ”men orka liksom”.

Men det bor en perfektionistisk, envis smålänning inom mig som kan lockas fram. Då har ni har någon som kan sitta i timmar och pilla med en bild och glömma bort att äta lunch för att sedan vid tvåtiden undra varför hon är så seg i kolan. Så jag är kluven. Bildbehandling tar en massa tid (i alla fall innan man lärt sig) och jag är oftast nöjd med resultatet som kommer ut ut kameran och vill gärna fortsätta vara det. Tycker det är skönare att göra inställningar i kameran för att få ut en bra jpeg än att ta en trist bild som jag måste fixa till.

Men nu kan jag behöva lite hjälp. Efter tre videolektioner ska jag nu göra min första inlämningsuppgift. Har gjort väldigt basic ändringar, inget speciellt eller extremt. Vilken tycker du bäst om? Svartvit eller färg? Jag hoppas ni inte tycker den obehandlade för då har jag problem….🙂 Snälla, pretty please help!

Ursprungsmaterial, trist platt raw-fil med avsiktlig fel vitbalans:

Nr 1:

Nr 2:

Nu ska vi ta några välförtjänta öl på bryggeriet i Mountain View. Happy friday! Ha en fin helg!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Min första trevande photoshoppade bild

  1. Lotta skriver:

    Jag tycker #2 är fin…eller #3…båda fungerar, det beror på övriga bilder. Ingen vidare hjälp, va?😉

  2. Anna skriver:

    Röstar på nr 1, händer lite för lite i den svartvita i mitt tycke🙂

  3. Pernilla skriver:

    Hej,
    Snubblade över din blogg och såg att du bor här i närheten. Själv har jag jobbat som frilansfotograf i Sverige men i januari detta året så flyttade vi till Cupertino, det låter spännande med din kurs i San Francisco. Vill du snacka bilder eller få tips i Photoshop får du gärna höra av dig🙂
    // Pernilla

Kommentera

