Inget för den kräkmagade kanske

Gick förbi en gränd i San Luis Obispo med väggarna fulla med,  ja ni ser rätt….. gammalt tuggummi.

Det roliga är att innan jag kom nära tänkte ”vad är det för intressant mosaik på dom väggarna”. När vi kom närmare insåg jag vad det var. ”Mosaiken” fick nya tillskott medan jag tog några snap shots också, jag hade dock inget tuggummi på lager. Kan meddela att det luktade v ä l d i g t mycket tuggummi i den där gränden.

Andra kurstillfället igår var minst lika bra som det första. Måste erkänna att kemiska formler aldrig gav mig den ”kick” som jag får av att gå på föreläsningar här och läsa marknadsföringsböcker. Det är nog delvis på grund av att det är så mycket mänsklig psykologi i det hela, det är fascinerande på det sättet också. Hur ska du få en kund att välja just din produkt? Jag läser just nu en klassiker som heter Positioning – The battle for your mind. Och det är ju precis det, en battle for your mind.

En sak som jag saknade på universitetet i Sverige var kopplingen till världen utanför universitetets väggar. Teori i all ära men få lärare hade gjort något annat än en karriär inom akademin. Inget fel med det men jag tycker man får ut så mycket mer av en föreläsare som har erfarenheter från det privata näringslivet där de flesta studenter trots allt hamnar och kan koppla ihop teori med verklighet. Därför älskar jag när vår lärare delar med sig av sina erfarenheter och bryter ner teorin till något användbart och konkret. Det hjälper såklart till att alla som går kursen har någon sorts erfarenhet av arbetslivet, det är lättare att vara student nu på något sätt när man ser hur saker kan appliceras.

Idag har det varit ännu en varm dag, hösten har vi inte sett till här än. Här finns i och för sig bara den bruna säsongen och den gröna säsongen och den bruna ska hålla i sig till november säger dom som vet. Så vad ska en stackars student göra när hon flyter bort och takfläkten bara ger en knappt kännbar bris i lägenheten? Jo plugga vid poolen såklart. Ibland är livet hårt för en student i Kalifornien 😉 Två tuggummifria bilder får avsluta detta inlägg. Vi ses imorn!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Inget för den kräkmagade kanske

  1. Annika skriver:

    DET var en vägg det!!! KUL!!
    OCH jag kan tänka mig om att lukten var omisskänlig i den gränden!
    Yes, life is rough in CA!!!
    HAHA!!
    Glad att skolan går bra, och jag förstår att du tycker det är skönt när läraren inte hela tiden är SÅ teoretisk!
    Kram!!

  2. Lotta skriver:

    Jag kan plugga med dig, där vid poolen. Du kanske behöver någon att bolla tankar med, förhör inför nästa test 😉

    Tycker vi tar nästa bloggträff hos dig. Vi borde variera oss lite och inte bara ses i NYC 😉

    Som tuggummijunkie tyckte jag den där väggen var kul!!

    Kram o njut av dagen!

    • christinaskriver skriver:

      Ja jag skulle behöva ett bolllank 😉 Ska komma på något snitsigt som säljer PS3 till college grads 🙂
      Ja det tycker jag är en ypperlig idé, varför ska den alltid vara i NYC 😉 Vi kan ha pool party här istället 🙂
      Om du kommer hit kan du ju också bygga på väggen med ett tuggummi till!
      Kram!

  3. Ping: Tillbakablick på 2011, del 3 | My life in Silicon Valley

Kommentera

