Surfattityd

…. i Capitola.

Jag blir kär i varenda liten surfarhåla vi hittar längs kusten. Får ett litet glädjerus varje gång jag sätter ner fötterna i den varma sanden och tittar ut över havet. Surfarna som rider på vågorna, strandbarer med färgglada parasoll och den stressade Silicon Valley människan hittar du inte här, takten är lite lugnare. Så som dom säger på Hawaii, Hang loose, man 🙂

Kan rapportera att gårdagskvällens Meetup blev lyckat. Vi hittade dom, det fanns en skylt och man fick en namnlapp 🙂 Det var ett glatt gäng på ca 20 pers som åt sliders och lärde känna varann. Jag älskar att träffa nytt folk, så häftigt att utbyta erfarenheter och tankar. Men framför allt hade vi roligt och jag ser fram emot att träffa dom igen.

Ikväll ska jag till Kim och Steve på middag, utan maken tyvärr som är helt utarbetad stackarn. Nytt jobb tär på krafterna. Det är ju viktigt att han vilar upp sig nu så han orkar med Labor Day-helgen! Då blir det nya äventyr söderut!

Until next time, Hang loose 😉

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Utflykter och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Surfattityd

  1. Lotta skriver:

    Hang loose it is! Palmer, sol, surf….så exotiskt det ser ut. Tur att det är labor weekend för mera road trips 😉 Här blir det not lite beach, lite vingård, lite brunch eventuellt i NYC. Är rätt mör efter court och allt 😉

    Så roligt att Meetup blev lyckat. Att utbyta tankar och erfarenheter är super, tror därför det är så roligt att blogga och läsa blogga också.

    Ha en superfin helg nu!

    Kramar

  2. christinaskriver skriver:

    Ja tur att det är labor weekend 🙂 Din helg låter underbar! Kan tänka mig att du är mör efter din dag…puh.

    Så sant, det är tjusningen med bloggvärlden också!
    Kram!

  3. bortabrabloggen skriver:

    Surfing är så himla roligt, men rätt svårt att lära sig. Har surfat ett par gånger här i OZ och har nu lärt mig att stå på brädan en kort stund iaf! =)

    • christinaskriver skriver:

      Ja jag kan tänka mig att det är roligt men det ser riktigt svårt ut när man står på stranden och tittar 🙂 Riktigt bra att kunna stå på brädan, verkar inte helt lätt att lyckas med det utan att ramla i plurret 🙂

  4. Annika skriver:

    Från Småland till Cali! SÅ många vackra platser på denna jord.
    Fattar att du njuter av din omgivning. SÅ vackert! Allting.
    Roligt att meetup blev så bra.
    Ha nu en riktigt fin Labor Day helg!!
    Kram!!

  5. Ping: Tillbakablick på 2011, del 3 | My life in Silicon Valley

Kommentera

