Kursstart

…. i San Francisco ikväll. Lite pirrigt är det allt. Eftersom det är en ”extended learning” kurs som man ska kunna gå även om man jobbar så ligger kurstillfällena på kvällstid och helger. Lite surt för mig som är ledig på dagen men det är bara att gilla läget. Jag ska ju plugga lite på distans från Sverige också så jag lär ha fullt upp ändå. Var ganska blandat med folk på infomötet, allt från de som ville byta karriär till en senior marknadschef på Yahoo. Vet inte riktigt vad han skulle få ut av kurserna men…. Föreställer mig att det blir mer ”hands-on” marknadsföring med riktiga exempel och mycket grupparbeten, till skillnad från mina distanskurser i våras. Tanken med det här äventyret är att jag ska ta ett certifikat i Integrated Marketing om allt funkar.

Eftersom jag ska till San Francisco strax så passar det ju bra med lite bilder därifrån igen, nu får ni hålla till godo med mina igen 🙂

Dom här togs för några veckor sedan på vår promenad från Mission District till Castro. Dimman blåste in över gatorna och det blev nästan lite ödesmättad stämning när vi gick där bland de övergivna, gamla biograferna och de nedgångna affärerna på Mission Street.

I Castro kände jag mig kände jag mig i minoritet kan jag säga. Jag skickade in maken i en bar för att växla pengar till spårvagnen. Det var uteslutande en manlig publik 🙂 Med all hätsk debatt som pågår här  i USA nu med Tea Party-rörelsen, Bachmann och Perry som alla tävlar om vem som kan vara värst i sin anti-gay propaganda är det skönt att se att på Castro kan man visa sin kärlek öppet.

Regnbågsflaggorna vajade i vinden och vi gick förbi The Gayest Corner in the World enligt min guidebok.

Nu ska jag göra mig i ordning och packa väskan. Wish me luck!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto, Utflykter och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Kursstart

  1. Lotta skriver:

    You go girl! Vad duktig du är – det kommer gå finfint! Jag tycker det verkar mycket mer exotiskt att plugga i SFO än i CT där jag har tillbringat många timmar på college.

    Nu blir det pannkakor här – denna gång svenska, tunna. Ser fram emot att höra hur det gått.

    Kramar!

    • christinaskriver skriver:

      Tack Lotta! Det värmer! Ja lite exotiskt är det kanske 🙂 Vad gott med svenska, tunna pannkakor, dom är minst lika goda som tjocka amerikanska 🙂 Fast inte så bra till frukost kanske….

      Kram!

  2. mammaxtre skriver:

    Lycka till!

    San Francisco, vilken lycka tänker jag.

    Ha det bra

  3. bortabrabloggen skriver:

    Lycka till!!! Älskade Castro när jag bodde i SF. Se till att gå på deras Halloween parad, den är helt galen! =) Kram

  4. Annika skriver:

    Ja, du bor ju en av världens fem vackraste städer, enligt Conde Nast.
    SÅ bomba med bilder!!
    Så glad att SF är så gay-vänligt. Te-party rörelsen skrämmer mig så ofantligt mkt.
    Lycka till med plugget nu!!
    Kram!!

  5. Hej!
    Hoppas allt har gått bra, låter jättespännande 🙂
    Härligt med tydliga flaggor, vi hamnade ju mitt i Copenhagen Pride förra helgen och fattade ingenting förrän vi insåg vad vi stod mitt i. ”Många svensexor, många som gifter sig här”, tyckte Johan…. Men hallåååå, till slut insåg vi vad vi stod mitt i :-). Underbar stämning!!!
    Stoora kramen till dig<3

Kommentera

