Å så en liten road trip igen

Innan man åker på road trip är det viktigt att ladda ordentligt. Som tur är har vi A Good Morning nära. Klassikern är deras scrambled eggs med hash brown och toast, idag slog vi till på blåbärspannkakor också. Gissa om vi stod oss hela dagen på detta 🙂

Första anhalt var Capitola, lillasyster till mer turistiga och stökiga Santa Cruz. Jag blir verkligen kär i vartenda ett av dessa små samhällen med surfattityd som vi hittar längs kusten. Love it! Här är några smakprov på Capitola:

Efter några timmars flanerande åkte vi vidare längs kusten mot Clintans hemstad Carmel-by-the-Sea. Vi åkte inte in i själva samhället denna gång utan till den gamla missionen. Den var så vacker, lita på att det kommer fler bilder därifrån en annan dag!

Efter att gått lite bananas med kameran där fortsatte vi till Carmel Valley för middag. Vi hittade en skön saloon med cowboy boots och allehanda attiraljer i taket.

Sedan bar det hem igen. Snipp, snapp snut så var denna söndag slut.

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Utflykter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Å så en liten road trip igen

  1. Annika skriver:

    Vilken mysig roadtrip!!
    Älskar sådana.
    OCH, vilken härligt god amerikansk frullle ni stoppade i er innan ni for. Like them!!!
    DU bor verkligen på en vacker plats i USA!! Underbara platser att upptäcka hela tiden!!
    Stora kramar!!

  2. christinaskriver skriver:

    Ja det var den verkligen!!
    Ja jag har verkligen blivit frälst i amerikanska frukostar, så gott och så står man sig hela dagen!
    Håller med om att vi bor på en jättevacker plats i USA, man får liksom nypa sig i armen ganska ofta, får jag vara med om detta? Verkligen? Stora kramar tillbaka!!

  3. Lotta skriver:

    Surfattityd, blåbärspannkakor, boots i taket och Carmel = allt jag gillar! Jag vet att jag upprepar mig men nu går det inte att hejda mig: love it! Love it!

    Vill också ha en sådan söndag 😉

    Kramar!

  4. Ping: Dagens Kalifornientips: Carmel-by-the-Sea | My life in Silicon Valley

  5. Ping: Tillbakablick på 2011, del 3 | My life in Silicon Valley

Kommentera

