Breakfast at Tiffany’s

”You know what’s wrong with you, Miss Whoever-you-are? You’re chicken, you’ve got no guts. You’re afraid to stick out your chin and say, ”Okay, life’s a fact, people do fall in love, people do belong to each other, because that’s the only chance anybody’s got for real happiness.” You call yourself a free spirit, a ”wild thing,” and you’re terrified somebody’s gonna stick you in a cage. Well baby, you’re already in that cage. You built it yourself.

Igår kväll var det återigen dags för ett besök på Stanford Theatre i Palo Alto för att se klassikern Breakfast at Tiffany’s med vackra, underbara Audrey Hephburn. Jag tyckte verkligen om den, den var rolig, bjöd på vackra New York vyer och vi kunde konstatera att Tiffany’s  ser likadant ut nu som då (minus alla turister).

Palo Alto by night:

Belysningen i alla träd ger nästan lite julkänsla och det är mysigt att gå omkring på University Avenue på kvälllen. Igår var det en nästan tropisk värme ute och uteserveringarna var fulla med folk. Vi hann med ett besök på Borders också, varje gång man är där nu kan vara den sista, ni kan ana ”Going out of Business”-skylten. Jag har nämnt det förut här på bloggen, jag tycker det är så tråkigt……

Nu ska jag göra mig klar för att åka upp till San Francisco. Det är ett infomöte ikväll om en utbildning så jag tänkte göra stan först. Tror det blir Pacific Heights idag, jag betar av en stadsdel i taget🙂

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Breakfast at Tiffany’s

  1. Lotta skriver:

    En av mina favvisfilmer. Tänker alltid på Audrey H när jag går förbi Tiffany’s. Och bara titeln på filmen är skön. Vilken härlig biograf också!

    Christina, njut lite åt mig när du åker till SFO och Pacific Heights😉

    Kram!

  2. Annika skriver:

    OCh sen melodin…
    Moon river wider than a mile…
    JAG ÄLSKAR DEN!!!
    Underbart fin biograf!
    SF är verkligen en fin stad, en av de vackraste på jorden!!
    KRAM!!

  3. Ping: Utmanad! | My life in Silicon Valley

  4. Ping: Den tredje mannen | My life in Silicon Valley

Kommentera

