Min nya träningskompis

Här är den, min nya träningskompis. Liten, stilren och smidig. Håller samma takt som jag, hänger med på löpband och cross trainer utan att klaga och har inte en träningstopp som luktar gammal ost. Den perfekta träningskompisen helt enkelt. Om det inte vore för en sak, den är tyvärr inte speciellt svett-tålig enligt makens kollega, kan bli ett problem för när jag tränar öppnas alla kranar. Förstår inte de som lyckas se helt oberörda ut efter ett pass och dom som har full make up (?!) på gymmet, what’s up with that?

Så nu ska konditionen få sig ett uppsving, jag har fått blodad tand när det gäller vandring så det vore ju skönt att slippa flåsa så förbaskat i backarna och kunna ge sig på en och annan ”strenious hike”. Men jag kan inte konditionsträna utan musik, såå förbaskat roligt tycker jag inte att det är. Dessutom har den ju en stegräknare så jag kan se hur många steg jag tar i San Franciscos backar 🙂 Ja ni ser ju hur jag motiverar mitt köp.

Med tanke på reflektionen rikedom och prylar för några inlägg sen så är jag väl medveten om att vi är väldigt applifierade i den här familjen. Måste se ganska kul ut när vi ligger med varsin iPad på magen nästan varje kväll. Men vi har ingen TV, iPaden har blivit min TV. (Måste inflika ett hurra för ABC:s app! Hurra!). Inflikande nr 2: Reaktionen Heerregud, har ni ingen TV?! tillsammans med lite uppspärrade ögon är reaktionen vi får här när vi berättar 🙂

Det är den stora frågan nu, ska vi köpa en TV? Jag tycket det är väldigt skönt att vara utan. Kändes som att man slösade bort alldeles för mycket tid på att sitta framför TV:n bara för att den var på. Vi är fullkomligt överens att kabel-TV inte kommer på fråga i alla fall, en sisådär 120 skitkanaler med reklamavbrott precis hela tiden kan vi klara oss utan. Men titta på en film eller TV-serie tillsammans i soffan i höst kanske inte är så dumt…. Hjälp mig, vad tycker ni, ska vi köpa en TV?

Oj, vad ett inlägg kan dra iväg ibland, skulle ju bara visa min luktfria träningskompis i borstad aluminium….

Må gott till nästa gång kära läsare!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Min nya träningskompis

  1. Lotta skriver:

    Musik är grejen! Det motiverar och får igång energin, helt klart. Bra köp!

    TV, nja. Jag ser inte på TV längre nästan. Det är internet, Netflix, DVD och svt play och TV4 play som gäller när det avkoppling av det slaget. Vi har TV men jag kan räkna gånger jag satt och tittade det senaste året.

    KRam!

  2. christinaskriver skriver:

    Ja den är ju det! Utan musik stannar jag 🙂

    Jo, det lär ju vara Netflix, DVD och SVT Play och dylikt som skulle vara det vi kollade på, bara att vi skulle få en större ”skärm” 🙂 Lilla paddan är ju bra men är man två så är den lite liten att tränga ihop sig runt.

    Kram!

  3. Anna skriver:

    Jag har varit utan TV i nästan två år nu, tycker också det är jätteskönt! Förstår att paddan inte är så bra att kolla på film tillsammans dock, jag har ju min dataskärm (kan den va 21 tum kanske), och den funkar i vilket fall bra. Jag vill inte ha TV igen just för att det försvann så mycket idiot-tid på den, var för bekvämt att bara knäppa på och halvsova två-fyra timmar på kvällen. Jag röstar mot! Men som sagt, någonting måste ni kunna titta på film på… Hm.

    Jag tar för givet att de inte betalar TV-licens i USA? XD

    • christinaskriver skriver:

      Ja vi har ju våra Macbook:ar förstås, men fortfarande lite litet när man är två…. Fast om vi inte har någon kabel-TV och bara kollar när vi verkligen har något vi vill se så kanske det inte blir så mycket idiot-tid….

      Nej ingen TV-licens 😀

  4. Annika skriver:

    Hmm…jag skulle inte vilja vara utan min TV, but that’s just me!
    Men, nej…Jag tycker om när vi sitter tillsammans och ser på den. Gärna en bra tv-serie, och ett absolut måste är en hårddisk så att vi kan pausa och sen spela över reklamen då den kommer. HATA reklam!!!
    USCH, vad less!
    Kan berätta att TV4 hemma i Sve förresten kör lila mkt reklam som i USA, i princip. Men, det slipper man om man köper in sig på TV4-premuim. VÄRT att göra det!!
    Så köp en TV, men skit i att köpa kabelbox. Ni kan ju bara stream datorn via tv:n. DET skulle jag rösta för, men jag är en TV-junkie iofs…
    Nej, min iPhone är inte heller svettålig, men jag använder den ändå då jag tränar. jag är som du, svettas som en gris 🙂
    Kram!!

    • christinaskriver skriver:

      Ja verkligen! Hata reklam!! Pallar inte med den! Intressant att TV4 kör lika mycket, känns inte så, kan iaf uppleva att svensk reklam är mer påkostad och humoristisk i många fall. Ja streama datorn lär det bli om vi köper TV, ingen kabelbox 🙂
      Svettas mycket är bra när man tränar har jag hört så vi är bra helt enkelt 😉
      Kram!

  5. Heej!
    Klart ni inte ska ha tv, tv har funnits i många år. Sägs ha startat med en o två kanaler och bara i svart/vitt ;-). Näpp, ni är två moderna människor får hitta lösningar via datorna.

    Med med var sin i var sin säng……… Nääääää, samsas om en större i soffan 😉

    Kramisar

Kommentera

