Man blir glad av

…. att åka gammal, fin spårvagn. Maken knäppte en bild på mig i min förtjusning.

… av att komma på hemligheten till fluffiga pannkakor som inte rinner ut. Använd mer ägg, vispa ner gulan i smeten och vispa vitan fluffig för sig innan du vänder ner den i resten av smeten. Eureka! Det är Archimedes och jag😉

Nu blir det ett traditionsenligt besök på Farmer’s Market. Det är viktigt med söndagsrutiner. Vi ses!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Man blir glad av

  1. Lotta skriver:

    Märks det att det går en direct line till mig när du uppdaterar😉

    Rätt fluff på pannkakorna är inte att underskatta liksom söndagsrutiner🙂

    Vilken söt kofta du har. Hälsa maken att han tar bra bilder!

    Jag sitter på stranden och försöker arbeta men det blåser för mycket och papprena far iväg – tur för mig då kan jag med gott samvete hoppa i och bada istället😉

    Enjoy the farmers market!

    Kram

    • christinaskriver skriver:

      Ha ha, ja det märks nästan😉
      Rätt fluff är viktigt för frukosten och rutiner, ja vi åt lunch på samma ställe som förra söndagen😀
      Maken tackar så mycket! Koftan köptes vid förra besöket i San Francicso, man behöver sin kofta när dimman blåser in över gatorna.
      Vad skönt att jobba på stranden och ännu mer tur att det blåser😉 När man kikar på din blogg verkar du haft det super! Kram!

  2. Anna skriver:

    Åååh är det så man gör!

  3. bortabrabloggen skriver:

    Spårvagnar är coolt! Speciellt de gamla fina modellerna i SF. Här i Melbourne finns det också gott om dem =)

  4. Boel i Sydney skriver:

    Vad harligt med gamla sparvagnar, de ar charmiga🙂

    Mycket fina bilder i de andra tva inlaggen, som vanligt🙂

  5. mammaxtre skriver:

    Det är något visst med att åka spårvagn. Bilden på dig är jättefin.

    Ha en toppenbra dag

  6. Annika skriver:

    Du är superfin!! Gillar din kofta massor!!
    Kram!!

Kommentera

