Ibland måste man stå upp

…för det man tror på.

När jag gick från gymmet idag såg jag dessa aktivister med hemska plakat och slagord trakassera unga tjejer som skulle gå in till Planned Parenthood. Då brast något inom mig, världen är inte så svartvit som dessa tycks tro. Så jag gick över gatan, genom aktivisterna, klev in genom dörren och gick till kassan och frågade hur jag kunde donera. Jag sa helt enkelt att jag ville visa mitt support för dem.

Blev väl mottagen av en väldigt tacksam man som berättade att de behöver allt stöd de kan få. Det var ingen jättesumma men det var mitt sätt att stå upp för det jag tror på.

Så när jag kom ut och en dam viftade med en broschyr berättade jag helt enkelt att jag just gjort en donation och att de var dom som drivit mig till det. Hon vände på klacken och gick. Det ironiska(för dom) är att hade de inte stått där hade min donationstanke fortsatt vara en tanke, vem vet hur länge.

Med 1 av 7 amerikaner som lever under fattigdomsgränsen, en skyhög arbetslöshet och en statsskuld på triljoner dollar. När familjer som kämpar så hårt för att få ekonomin att gå ihop så att de kan få mat på bordet, så är de viktigaste valfrågorna förbud mot abort och förbud mot homosexuella äktenskap. Really? Det är något som är väldigt fel.

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Ibland måste man stå upp

  1. Lotta skriver:

    Bra gjort! Det känns skönt att gå från tanke till handling. Individens rätt till eget val och planering ska gälla på alla plan, det står iallafall jag för.

  2. christinaskriver skriver:

    Ja det kändes skönt!! Ja det som retar mig att de som skriker mest om att lagstifta mot abort och homoäktenskap i alla andra frågor blir såååå upprörda om staten lägger sig i något. Då är det individens rätt och ingen ska komma och säga hur jag ska leva mitt liv. Dubbelmoral!!

  3. Lotta skriver:

    Massor av dubbelmoral!!

  4. Ping: Tillbakablick på 2011, del 3 | My life in Silicon Valley

  5. Fanny skriver:

    Riktigt bra gjort Christina! Missade visst det här i höstas men nu hittade jag tillbaka tack vare summeringen. Blev så nyfiken på vad det var du stod upp för!😉 Jag tycker ofta man blir lite handfallen i såna där situationer men det där var ju riktigt snabbtänkt!

Kommentera

