Att vara lite mitt emellan

Så har det varit idag.

Började dagen med yoga, jättebra instruktör som tyvärr bara var vikarie. Varför är dom bästa alltid vikarier? Alla kommer från gymet i Sunnyvale som verkar ha fått alla guldkornen.

En dusch, ett dopp i poolen och så till slut fixa bilderna från C:s och A:s bröllop. Lunch och sen då? Inget att plugga idag. Oj. Vad ska jag hitta på nu. När jag har något att plugga längtar jag efter såna dagar. Att inte göra någonting. Men nu?

Mia Törnblom skulle nog säga att jag har problem med självkänslan. Att jag alltid måste prestera för att vara värd något. Det gick så lång att jag försökte mig på att fixa sådana där perfekt vikta högar av kläder som man ser i andras bloggar. Färgkoordinerat och allt. Men nej, alla har sin gräns och där går tydligen min. Jag får aldrig till dom där perfekta högarna. Det finns liksom inte i mig. Så jag får acceptera att min garderob alltid kommer ha lite slarviga högar och att jag duger ändå 🙂

Så efter lite dealande med mig själv åkte jag till Palo Alto. Tog den vanliga rundan till Apple Store och Borders (som böjar bli tom nu, snyft) och satte mig på University Café och blev återigen påmind om att jag bor i Silicon Valley och här frodas idéer och affärsmöjligheter. Ivriga fingrar på Ipads visar flashiga presentationer.

Beställde en smoothie och läste senaste fyndet på rean på Borders, Outliers: The story of success. Som utmanar, som får mig att fnissa, säga aha och tänka i nya banor. Vad som gör människor framgångsrika är inte alls det som man först och främst tror. Jag älskar när saker och ting vänds upp och ner på. Så jag har ju lärt mig nya saker idag även om det inte var en pluggbok.

Strosade sedan ner till Stanford Shopping mall, shoppade lite och kollade in hemmafruarna med sina dyra väskor, höga klackar och lite för mycket smink på Bloomingdales.

Maken mötte upp vid sex-tiden med våra nya, ihopfällabara stolar med mugghållare (i båda armstöden) för att lyssna på Jazz på torget. Fast ikväll var det inte så jazzigt men väldigt bra, en argentinsk sing and song writer. Efter detta åt vi middag på California Ave innan hemfärd till hemmets lugna vrå.

Men det är nog bäst att vi får igång Photoshop på min dator ändå så jag kan börja med Photoshopkursen. Så jag kan längta efter dagar mitt emellan. Dagar som den här.

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Att vara lite mitt emellan

  1. Anna skriver:

    Tack och lov att vi slipper se bilder på pedantisk perfektionism ;), de där hemmafrubloggarna ger en verkligen lite ont av otillräcklighet ibland. Fast mest tänker jag: Hur orkar de? (Här är ett jättebra exempel, jag är inne där varje dag och följer fotoutmaningen, så jag får se den där kvinnans perfekta hemmafruliv hela tiden 😛 http://sherryturley.blogspot.com/ )

    Men mysigt blogginlägg det här… Själv tänkte jag på det där med självkänsla när jag var på väg hem från sista dagen (någonsin!!!) på jobbet. Insåg nämligen med viss förvåning att jag har bra självkänsla, men dåligt självförtroende. När hände det? Brukar väl ändå vara tvärtom :). Får hoppas självkänslan håller i sig, och att du hittar mer till dig :). Kram!

    • Anna skriver:

      Vad tusan… glömde klicka i att jag behöver påminnelser om vidare kommentarer igen… De borde måla den där knappen röd.

      • christinaskriver skriver:

        Oj… vilken fin blogg….och snygga bilder…. och….. den där fotoutmaningen ska jag nog ge mig på någon gång, verkar kul 🙂 Såg att du också gör det. Älskar din profilbild eller vad man nu kallar den…

        Ja men när hände det? Har alltid sett dig som en person med bra självförtroende. Jag tror att självkänslan kommer hittas, jag behöver bara få lite ordning på min vardag. Idag surfar jag volontärmöjligheter för jag känner verkligen att jag vill bidra med något och många har det väldigt svårt och kanske kan jag göra lite skillnad här i alla fall.

        Kram!

      • Anna skriver:

        Åh, vilken bra idé att volontära! Där tror jag det finns självkänsla att hämta, i att hjälpa på det viset, varesig det är människor eller hundar. Kram!

      • Anna skriver:

        P.S., jag har ingen aning om vad jag ska ta för bild för ”close up”, jag gillar din här massor, att man ser kvinnan i bakgrunden. Ett riktigt proffsfoto! Ni är så duktiga båda två, utgår från att du tagit den, men det syns ju inte vem egentligen 🙂

      • christinaskriver skriver:

        Ja jag tror på volontär. Ville göra det redan i Sverige men kom aldrig till skott!
        Tack!! Ja det är jag som tagit den. Inspirationen kommer när man minst anar det, du kommer bara veta när du ser det 🙂
        Kram!

  2. Lotta skriver:

    Jag gillar din mitt emellan dag…och visst är det typiskt att när man har en, då är det som att det är trögt att komma igång och njuta. Ibland blir mina bästa dagar de som jag inte planerat för mycket, när det blir mer oväntat.

    Anyway, din dag verkar perfekt och skön 🙂

    Ha en härlig helg Christina!

    kram

Kommentera

