Mirror Lake

En lätt vandring i Yosemite var att knata till Mirror Lake. Men det fanns gott om överraskningar på vägen. Plötsligt ser vi ganska många stå och spana på något i ett buskage. När vi kommer närmare är det någon som säger att det är en björn. Och jag som klagat på att vi inte sett några farliga djur på vår vandring på förmiddagen😉 Björnen var ganska liten och bökade runt där i buskaget och verkade inte bry sig det minsta om oss. Jag hade inget zoomobjektiv på kameran så det finns inget bildbevis. Något brunt i en buske långt bort kan knappast räknas.

Nästa kompis vi stötte på var den här:

Han kom nära nog. Det märks att det är mycket folk i Yosemite, djuren blir ju nästan tama. Vi hade en ekorre som mer eller mindre satt och tiggde när vi åt lunch🙂 Fast björnarna är ju inte att leka med förstås…. Dom har lärt sig alla möjliga tricks för att komma åt människomat.

Mirror Lake existerar bara på våren när den bildas av smältvattnet från bergen. Den hade börjat torka ut men än kunde man se bergen spegla sig.

På vägen tillbaka var ljuset fantastiskt fint på stenarna i vattendraget.

Detta var dagens Yosemite-tips😉 Stay tuned for the next one…..

Idag har jag börjat med rutiner och struktur även om jag ville förbanna allt vad rutiner hette i morse och hellre ligga kvar i sängen. Men idag gick jag iväg till gymmet på morgonen och sedan har jag pluggat intensivt, nu ska projektledningskursen avslutas! Banne mig. Ikväll var vi på Edgewood Eats som ni kan läsa om här, vi åt koreanskt och hade det trevligt med kära vänner. Det kommer nog bli en måndagstradition för oss framöver, skönt att bara umgås under avslappnande former och få en middag för en billig penning.

Nu ska jag ta och fixa lite här innan det är dax att sova!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Resor och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Mirror Lake

  1. Lotta skriver:

    Lite vattenfall hos dig också…:)

    Ja, jag är helt såld på Yosemite! Och lite brunt i buskaget räknas tycker jag🙂

    Ni har så trevliga rutiner…gillar middagar ute på måndagar!

    Kram

  2. christinaskriver skriver:

    Japp🙂
    Ja det är lätt att bli såld på Yosemite, vi lär dra dit varenda gäst vi får hit😉 Bra att lite brunt i buskaget räknas som en björn, då kan jag titulera mig björnfotograf också🙂
    Ja Edgewood Eats blir en bra måndagsrutin, bra start på veckan!

    Kram

  3. Ping: Tillbakablick på 2011, del 3 | My life in Silicon Valley

  4. Ping: Hej och hå | My life in Silicon Valley

Kommentera

