På tur i San Francisco

Vi började med att åka till de gamla hippie-kvarteren runt Haight-Ashbury. Där var mottot verkligen ”everything goes”.

Det fanns mycket graffiti:

Man kunde bland annat köpa diverse kläder i batikmönster, olika pipor och sådana torkade gröna blad som är så poppis här. Det fanns en speciell lukt som man kunde ana då och då😉 Peacemärken var också vanligt förekommande. Det kändes som man funnit ursprunget till flower power-rörelsen på något sätt.

Efter lite häng och lunch så åkte vi tillbaka ner till Market St och gick mot China town och Fisherman’s Wharf.

Alla sjölejonen som brukar ligga och dra sig vid Pier 39 hade dragit till Mexico för att para sig. Tur att Coca-Cola kan berätta vad man kan fota istället. Ni kan ana Alcatraz mellan flaggorna.

Det var meningen att dagen skulle avslutas med en shopping spree på Aberchrombie & Fitch men jag är rädd för att jag körde slut på våra gäster. Det blir nya tag imorgon dock, då börjar vi med A&F i Palo Alto för säkerhets skull.

Nu tycker maken att jag bloggat färdigt för idag, han blänger på mig för att han inte får sova.

Så, god natt!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Utflykter och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till På tur i San Francisco

  1. Lotta skriver:

    SFO! Tänk vad jag vill dit. Tur för mig att du orkade blogga igår kväll så jag får hänga med lite ändå🙂

    Hälsa maken att jag uppskattar bilderna du lagt upp😉

    Ha en fin onsdag

    Kram!

  2. christinaskriver skriver:

    Ha ha, ja jag ska hälsa maken det! Jag blir så glad över dina kommentarer!!

    Stor kram!

  3. Matte skriver:

    Fantastiska bilder. Är dom in-camera processed eller kör du Photoshop efteråt? Aloha!

    • christinaskriver skriver:

      Tack!!! Vad glad jag blir!! Jag ska gå en kurs i photoshop har jag tänkt med än så länge är arbetsflödet bara direkt från kameran in i bloggen. Genom Picasa om jag vill göra collage. Ska spana in din blogg, älskar Hawaii, kan kanske få ett tips till nästa resa😉

  4. Ping: Lungt och skönt | My life in Silicon Valley

  5. Ping: Tillbakablick på 2011, del 3 | My life in Silicon Valley

  6. Ping: Upp och ner, ner och upp…… | My life in Silicon Valley

Kommentera

