För tre år sedan idag

…. förlovade vi oss på toppen av vulkanen Haleakala på Maui.

Vi gick upp klockan halv fyra på morgonen för att hinna till toppen innan solen gick upp. Det var en bra bit att köra till foten av vulkanen. Färden gick sedan sakta uppåt längs slingriga serpentinvägar till toppen 3000 meter över havet. Jag visste ju att ringen var med så jag anade ju vad som skulle hända.

Det var kallt som sjutton på toppen och vi hade lånat jackor i den snygga färgen lysorange på hotellet. Vi hade även laddat upp med energibars och dryck.

Från toppen tittar du ner i en massiv krater och när solen går upp och bryter igenom molnen ser det ut som att den stiger upp ur kratern. Vi tittade på soluppgången och sedan bad Mathias en kvinna att några bilder på oss framför kratern. Vi poserar för fullt när maken plötsligt tar fram asken med ringen och friar. Jag var inte alls beredd på att det skulle ske då, jag trodde kanske att vi skulle gå iväg för oss själva någonstans.

Kvinnan ropar entusiastiskt: Oh my god, they’re getting engaged!

Så hamnar vi i allas blickfång 🙂 Det var ju smart planerat av maken att fria när vi blev fotade för vi fick ju förlovningen förevigad på bild. Som bonus finns även en del av en energibar som sitter fast mellan makens tänder förevigad på alla förlovningsbilder.

Efter en stund uppe på toppen så började jag känna mig konstig, yr och illamående. Råkade höra en konversation mellan några som skulle vandra nedför vulkanen som beskrev symptomen för höghöjdssjuka. Japp, det lät precis som det. Så jag var ganska mån om att komma ned igen om  man säger så. Dessutom är det ju en bra historia: jag sa ja eftersom jag var höghöjdssjuk och inte riktigt visste vad jag gjorde 😉

Men det är klart jag gjorde, har inte ångrat mig en sekund! Love you darling!

Nu händer det!

Rörd

Vi är så snygga i våra jackor eller hur?

Maken är ledig idag eftersom han ska jobba på söndag. Nu på morgonen fick vi tag på ett B&B som hade ett rum ledigt i Healdsburg inatt, så vi drar dit. Vit tar vägen genom Napa, inte för att prova vin som man skulle kunna tro, även om vi ska besöka en vingård vid namn Mumm. De har en fotoutställning av Ansel Adams där och han är makens husgud vad det gäller foto 🙂

Jag önskar er alla en härlig helg!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till För tre år sedan idag

  1. Lotta skriver:

    Jag kommenterade just på ditt förra inlägg – nu blir det ett till när jag ändå är i farten 😉

    Så fina ni är och otroligt läcker plats för en förlovning! Höjdsjuka är inte kul men du ser strålande ut på bilderna 

    Så mycket roligt ni har upplevt tillsammans och fortsätter att göra! Er helg låter fab – ta med kameran!

    Kram

  2. christinaskriver skriver:

    Det är alltid lika roligt att se att du kommenterat!
    Ja det var en fantastiskt vacker plats, kan inte tänka mig någon bättre 🙂 Höjdsjukan slog till efter att bilderna togs, då var jag bara jättelycklig! 🙂
    Jag tog med kameran i helgen men var lite latare än vanligt med att använda den 🙂
    Kram!

  3. Ping: Tillbakablick på 2011, del 3 | My life in Silicon Valley

Kommentera

