Migrän och pannacotta

Dessa två ord beskriver min dag. Sova, vakna, fixa pannacotta, sova, slösurfa, blogga lite, sova osv. Ja ni fattar.

20110708-040942.jpg

Nu sitter jag vid poolen i skuggan med paddan och väntar på att maken ska komma hem. Vi ska till Kim och Steve ikväll och det vankas grillning, pannacottan är mitt bidrag till efterrätt. Vädret är mycket bättre än förra gången vi var där så ikväll kan vi nog sitta ute. Värdinnan är en riktigt bra kock så det vattnas i munnen redan nu. Det pinsamma är att jag misslyckades lite halvt med pannacottan, ja jag vet hur kan man misslyckas med den? Måste vara en av världens lättaste efterrätter🙂 jag trodde jag köpte gelatinblad men det var pulver och det ville inte riktigt lösa sig. Så nu ligger det små klumpar i botten på glasen… Oh well, man kan äta bären och översta halvan😉

Efter den här dagen är jag glad att jag tittar upp på dessa i skrivande stund:

20110708-042406.jpg

Jag önskar er alla en härlig helg!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Migrän och pannacotta

  1. Lotta skriver:

    Det blir jättegott,no worries…låter så trevligt att ha en trevlig och god middag att se fram emot. Nice!!

    Gillar du paddan? Jag kan inte bestämma mig om det är värt det, när jag har min iPhone. Pros and cons?

    Ha en fin helg!!
    Kramar

  2. christinaskriver skriver:

    Ja det var kanongott! Och pannacottan fick godkänt den med🙂
    Jag älskar min padda! Kan iof tänka mig att om man har en iPhone så är behovet kanske inte lika stort. Den är min kompanjon på fik och resor. Jag slipper ta med laptopen! Det finns många bra applikationer och eftersom den är större än en iPhone så är det ju lättare och surfa och läsa på den. Surfar nästan bara på den nu och blogg-appen för wordpress funkar kanon fast det bli ju inga långa inlägg skrivna på den🙂

    Så för mig fyller den en bra funktion men har man en smartphone så kanske man inte har lika stort behov av en….

    Kram!

Kommentera

