Uppe med tuppen

…. pigg. En ovanlig känsla för en nattuggla som jag. Vanligtvis är jag knappt kontaktbar förrän efter nio och en stor kopp kaffe. Men det är inte så dumt med jetlag ändå. Trött på kvällen, gick och la mig halv tio i förrgår, när har det hänt senast?? Och så pigg på morgonen, me like!

Tänkte börja småstarta med träningen idag med ett yogapass. Flygturen verkligen manglade mig så ryggen och nacken är inte så bra. Hoppas huvudvärken går över om spänningarna lossnar lite.

Sedan ser jag framför mig lite mys i Palo Alto med en god bok på ett café där jag kan tjuvlyssna lite på alla affärsidéer som pitchas och känna att, ja livet är bra i Silicon Valley. Spännande och inspirerande med idéer som bubblar upp överallt. Läste en väldigt intressant artikel i The New Yorker om bland annat innovation,  de första datorerna, Apple och Steve Jobs samt hur den första datormusen uppfanns. Allt hände här och nu känner jag igen platserna de talar om. Fascinerande. Dessutom hade jag då aldrig reflekterat över hur mycket jobb som lades ner bara för att utveckla något så simpelt som en mus🙂

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Uppe med tuppen

  1. Lotta skriver:

    Jetlag har sina bak- och framsidor. Låter som din variant är av det bättre slaget😉 och nog kan man känna sig manglad efter en lång flygresa!

    Häftigt att du är där ”the creative minds” är och kan vara med på ett hörn🙂 Låter trevligt att sitta på café med bok under alla omständigheter!

    Kram!!

  2. christinaskriver skriver:

    Japp förutom huvudvärken är den bra🙂 Gillar att vara morgonpigg, önskar att det höll i sig. Och det är alltid trevligt med ett cafébesök🙂

    Kram!

Kommentera

