You may kiss the bride

En litet smakprov från bröllopet vi var på igår. Solen strålade ikapp med det vackra brudparet!

Jag har fått en ännu större respekt för bröllopsfotografer. Vårt uppdrag var att fota lite på minglet, under middagen, bröllopstårtan och brudvalsen. Sitter och sorterar mina bilder nu och ja det är komiskt vad diverse kroppsdelar, konstiga miner och annat smått och gott kan göra för en bild som hade varit toppen annars😀 (När jag faktiskt lyckats få en skarp bild med skärpa på rätt sak….😉 ) Gallrar ganska hårt nu och sen ska jag lära mig lite om Lightroom har jag tänkt mig. Lite bildbehandling är inte fel att kunna. Det var hur som helst väldigt roligt och känslosamt och brudparet och alla gäster hade väldigt kul, bilderna talar sitt tydliga språk! Nu ska jag pilla lite till innan det är dax att sova….

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Foto och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till You may kiss the bride

  1. Annika skriver:

    Att fotografera bröllop är väl nästan bland det svåraste man kan åta sig. Inte undra på att det är svårt att få tag på bra plåtisar vad gäller bröllop.
    Vissa är så duktiga då de tar, så artistiska att man undrar var de ens fick ideerna ifrån.
    Hoppas att du fick ihop många bra bilder.
    Kram!!

    • christinaskriver skriver:

      Ja precis. Det är inte helt lätt. Vi hade tur som hade vänner i USA som är bröllopsfotografer när det begav sig! Det är just det där artistiska som är så svårt tycker jag, se de där ovanliga vinklarna och ge brudparet något unikt. Jag fick ihop en del bra bilder och som tur var så har dom ju med säkerhet fått bra bilder på dagen då de hade en riktig fotograf! Det var riktigt kul i alla fall och när man lyckats fånga ett härligt ögonblick blir man riktigt glad! Kram!

  2. Ping: Gott nytt år! | My life in Silicon Valley

  3. Ping: Tillbakablick på 2011, del 2 | My life in Silicon Valley

Kommentera

