Mission accomplished!

Tre minuter i sex stormade jag in på affären för att hämta klänningen. Trafiken var som förväntat tät även om vi åkte åt rätt håll. Söderut var det parkeringsplats.

Jag ringde kvart i sex för att säga att vi kanske blev några minuter sena (dom stängde vid sex). Kvinnan var jättesnorkig och sa att hon stängde vid sex. Jag stod på mig och till slut sa hon:

– OK, I’ll wait.

Klick.

Hon la på i örat på mig. Väldigt irriterande. Var ju inte precis så att vi skulle komma väldigt sent, det handlade ju om några minuter.

Men klänningen blev hämtad och kvällen blev mysig. Råkade gå förbi en sample sale på en smyckesbutik så jag köpte två armband. Alltid trevligt.

Vi besökte också vår ”favoritrestaurang”, en fransk sådan som vi åt lunch på förra gången vi var där. Mycket god mat och så visade det sig att kvinnan vid bordet bredvid var svenska och bott i Kalifornien i 30 år. Man springer på svenskar överallt känns det som 🙂

Några bilder från restaurangbesöket:

På vägen hem åkte vi över Golden Gate bron. Den tar alltid andan ur mig. Så vacker!

Nu är det snart sovdags här! Natti!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Utflykter och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mission accomplished!

  1. Boel skriver:

    mums, ser gott ut!

    snygg outfit du kopte!

  2. christinaskriver skriver:

    Ja det var det, riktigt mumsigt!!
    Tack!

Kommentera

