Det var en fin morgon

… för att stå och köa för en iPad 2. Maken släppte av mig i Palo Alto på väg till flygplatsen och jag ställde mig på vinst eller förlust i den mansdominerade kön. Den var inte så lång och Apple-butiken var redan öppen. Jag fick en säljare, sa vad jag ville ha, inga problem, tar bara några minuter. Tills det visade sig att nej, några svarta hade de inte kvar. Så nära men ändå så långt bort🙂

Så jag satte mig på cafeét som gör den bästa smoothien och läste några timmar istället. Inga pluggböcker denna gång, behöver lite paus känner jag. Har börjat läsa Friare kan ingen vara: den amerikanska idén från revolution till Reagan av Göran Rosenberg.

Mumsig fika i solen

Riktigt intressant såhär långt, han börjar med en tillbakablick i Kaliforniens historia. Ska bli intressant och se om jag förstår ”the american way of thinking” bättre efter denna bok. Det slår mig mer och mer vilken smältdegel USA är.

Passade på att besöka Stanford Shopping Center också när jag ändå var i krokarna. Det är en riktigt mysig utomhusgalleria med många high end butiker, det märks att det finns pengar här. Men jag var inte alls på humör för shopping, inte ens en av mina favoritbutik Kate Spade kunde få mig på bättre humör. Konstigt. Jag brukar ju alltid vara på humör för shopping😉

Nu ska jag fundera ut intervjufrågor till min uppsats. Vi hörs!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

