Det här med kundservice

…. är ju väldigt viktigt här i Amerikat. Och jag är fortfarande alldeles för svensk 🙂 Ett tidigare inlägg om detta hittar ni här.

Häromdan var jag och handlade på Trader Joe’s. Där har dom konstiga bänkar när man ska betala, det finns ingenstans att ställa ifrån sig korgen när man ska plocka upp varorna. Själv har jag på sin höjd muttrat lite över detta men kvinnan bakom mig bad direkt om att få prata med ”the manager in charge” och berättade för henne hur dåligt det var och att hon skulle prata med ”headquaters”. Tänk om jag skulle gå in på Willys nästa gång jag är hemma och be att få prata med ”the manager in charge”…. tanken har aldrig slagit mig 🙂

Ikväll har vi känt på både bra och dålig kundservice. Dålig på Fry’s som aldrig lyckades få hem någon iPad 2 till mig, de sa att det skulle ta max 1,5 vecka, nu har det tagit 4. Nu hade jag tröttnat och ville ha pengarna tillbaka. Det tog dem otroligt lång tid att fixa detta.

Lesson learnt:

1. Lita aldrig på en försäljare.

2. Åk inte dit utan middag i magen.

3. All personal som springer omkring där (och det är mååånga) är bara ”warm bodies”, dom kan inte något/är inte betrodda att utföra något utan måste eskalera allt till en chef.

Dessutom hade många av dom plåster på huvudet så vi undrar lite vad som pågår där egentligen…. mycket skumt.

Tyvärr köar folk fortfarande här på morgonen utanför Apple Store för att köpa en (hur är det möjligt, har inte folk något bättre för sig?) så det är bara att beställa på nätet istället. Apple är ett exempel på lysande marknadsföring! Tur att min nästa analys i kursen ska handla om just Apple.

Efter det dåliga bemötandet på Fry’s var jag tvungen att åka förbi Anthropologie. Klänningen jag köpt hade en fläck och en söm som gått upp. Vi kom dit precis efter stängning eftersom det tog så lång tid på Fry’s men det var inga problem att fixa och kassörskan kom till och med ihåg oss och var hur trevlig som helst.

Nu håller maken på att packa för en ny jobbresa till USA:s östkust denna gång så jag blir gräsänka igen några dagar.

Jag äter choklad och sjunger med i Hotel of Californiiiiia 🙂

Detta inlägg blev lite virrigt om allt och ingenting märker jag, behövde tydligen skriva av mig lite…..

Ska nog sova snart 🙂

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Christina funderar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Det här med kundservice

  1. Boel skriver:

    Roligt o hora hur saker o ting ar annorlunda i darborta 🙂 Tank att folk orkar klaga pa att det inte finns nagontans o satta ner korgen

  2. Anna skriver:

    Jag läser http://notalwaysright.com/ några gånger i veckan, det är verkligen chockerande hur otrevliga vissa kunder kan vara O.o

    Sen känns det konstigt att läsa att personalen tilltalar alla med ”sir” och ”ma’m”. Gör de det?

    • christinaskriver skriver:

      Yes ma’m they do 🙂 Eller Miss etc.
      Underbar sida förresten 😀
      Jag kollar mycket på Yelp för att se vilka cafeér som är bra att plugga på och där kan man läsa mycket roliga recensioner. Ett av mina favorithak hade fått en stjärna av en kvinna för att hon bränt sig på tungan av sin varma choklad. Hur vågar dom servera choklad som är varm?!?! Outrageous!! 😉

Kommentera

