En bra start på dagen

Idag var jag och min jätterosa matta på yoga. Ett bra pass med lugn musik, bra övningar och instruktioner för en nybörjare. Helt annorlunda än min upplevelse i tisdags. Nu känner jag mig lugn, fylld av energi och rak i ryggen🙂 Det bästa med yoga är att det inte handlar om prestation utan att koncentrera sig på sig själv och utföra efter sin förmåga. Skönt tänk i ett samhälle som hela tiden handlar om att prestera och jämföras med andra.

Dagens ord på passet var Harmlessness.

All beings tremble before violence
All fear death
All love life.

See yourself in others,
Then whom can you hurt?
What harm can you do?

He who seeks happiness
By hurting those who seek happiness
Will never find happiness.

For your brother is like you,
He wants to be happy,
Never harm him
And when you leave this life
You too will find happiness.

Det tar jag med mig idag.

Det är också en fantastisk dag för en nära vän till oss har fått veta att cancern är borta ur hans kropp. Underbart!

Dagens bild fotade maken på vår bröllopsresa när vi besökte ett buddistiskt tempel.

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

