Avancerad matlagning

…. för att vara vårt kök bjöds det på idag. Köket funkar men det är lite ont om arbetsyta. Så det har blivit mycket sallad och enklare maträtter. Inte för att jag klagar, allt s m a k a r så mycket mer här. Till och med maken som nästan brukar undvika allt grönt äter med god aptit. Jag har blivit i det närmaste besatt av mango, det är så gott!

Hemmagjorda kalkonburgare med fetaost och tzatziki

Jag vet ju att det är påsk nu men den seglar nog förbi helt obemärkt här. Förutom att jag planerar att köpa lite påskliljor imorgon 🙂 Mathias är inte ledig och jag har deadline på min analys imorgon så det blir business as usual. Saknar sillen och snapsen dock.

Mathias chef berättade idag att det inte får heta Easter egg längre utan att det nu ska heta Spring sphere för att inte röra upp några religösa känslor hos någon. Undra vad det kommer heta i Sverige, Vårsfär?

Dax för lite efterrätt tror jag bestämt. Glass och mango såklart. Jag önskar er en Glad Påsk!

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

