Då tar vi det en gång till

Nej, jag är inte från Tyskland.

Nej, Switzerland är inte Sweden.

Oh no, I’m not a member of the swedish bikini team.

Jag gör mitt bästa för att marknadsföra Sverige på alla café jag besöker 😉

Provade en ny dryck idag, Pearl tea (eller Bubble tea) som var en ny företeelse för mig. Finns det i Sverige? Har jag missat det helt? Antagligen.

Tog en kall variant med mangosmak, det var väldigt gott och sött (men inte för sött för min smak). Tog ett tag innan jag blev vän med dom där pärlorna som tydligen kallas boba, dom fastnade ju hela tiden i sugröret. Är nog inte bra för min fysiska hälsa med alla dessa cafébesök, men de är nödvändiga för min mentala hälsa, särskilt när jag är gräsänka 😉

Pearl tea. Bilden är lånad från Wikipedia

Annars har jag lärt mig mycket om Mc Donald’s idag, även om jag inte har mycket till övers för denna kedja så måste jag säga att dom är så smarta i sin marknadsföring och expansion. Helt otroligt. Även så tidigt som 1970 visade en undersökning bland skolbarn att 96 % kände igen Ronald Mc Donald och rankade honom som 2:a efter jultomten. Fascinerande och skrämmande på samma gång.

Nu är det middagsdags här i Amerikat.

Bäst att fixa en sallad.

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

