Sitting by the pool

Den här kylskåpsmagneten orsakade ett fnissanfall i helgen på grund av en sak som hände för flera år sedan.

Jag har så länge jag kan minnas haft lite för stor respekt för auktoritära personer. Så varje gång jag ska gå igenom immigrationen för att komma in i USA så blir jag lite nervös och rädd för att säga fel saker. Dom har ju ändå makten att inte släppa in mig även om jag vet att den risken är liten🙂 Men man har ju hört skräckhistorier.

Men när maken är med så sköter han det mesta av snacket och dom är mest intresserad av vad han ska göra. Denna gång landade vi i San Francisco, maken skulle på konferens och sen skulle vi på semester på Hawaii.

Jag slappnar följaktligen av och är i tankarna redan framme på hotellet, sitter vid poolen med en drink i handen. När den bistra mannen i båset plötsligt frågar mig:

– What’s your occupation?

Jag vaknar upp ur mina dagdrömmar och kläcker ur mig något i stil med:

-Öhh, you know, just sitting by the pool….

Inser för sent, vad var det han frågade egentligen. Oups.

Den bistra immigrationsmannen (som jag tror inte ens får skratta) försöker på alla sätt att hålla sig för skratt. Mathias vrider på sig och försöker febrilt kväva ett skrattanfall.

Immigrationsmannen (som nu inte är så bister) fnissar fram:

– No I mean, what do you do for a living?

– Oh, I am a chemical engineer stammar jag fram röd som en tomat i ansiktet.

Behöver jag nämna att vi efter det fick våra stämplar i passet😉

Hemmafrusysslorna har verkligen halkat efter här. Så idag ska jag tvätta, handla och städa. Och så måste jag hinna plugga lite också. Inte lätt att vara housewife i Amerikat alltid, särskilt inte när vädret suger så ”sitting by the pool” inte är något alternativ😉

Nu tvättstugan!

 

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

